Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 -Hva og hvor mye fast føde, og ant. måltider? -Hvor mye mme?
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Jeg ammer så snuppa får mm istedenfor mme. Hun får pupp i sengen før vi står opp. Så får hun grøt og fruktmos til frokost. Etter formiddagsduppen sin får hun pupp igjen og eventuelt banan, brødskive, fruktmos eller lignende. Hun spiser ikke mye til lunch, er ikke så sulten da. Jeg lager en del middag selv, eller gir henne middagsglass. Hun spiser et helt glass til middag nå. Til kveldsmat får hun grøt og fruktmos / frukt og pupp i senga. Ja, og tran. Så drikker hun ca 1.5-2 dl vann hver dag. Hun er veldig glad i vann. Enkelte dager vil hun ha pupp litt oftere, enkelte dager vil hun ikke ha pupp i det hele tatt. Hun sover stort sett natten igjennom, våkner av og til får pupp en gang i løpet av natten. Å da får hun det!=)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Hun var forresten 7 mnd i går!:-)
aragon Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Gutten min er 8mnd og får følgende måltider: MME når han våkner (100ml) Frokost: 1 brødskive +100ml MME Lunsj: halv posjon grøt +1 Banan + 100ml MME Mellommåltid: fruktmos(beger) og vann Middag: ulike smaksprøver el noe hjemmelaget (tilsvarer ca 1/2 glass tenker jeg + 100ml MME Kvelds: 1 brødskive + 145ml MME Natt: som regel 1 gang med 100ml MME, varierer litt om han våkner el. ikke, hvis han får melk etter 04.00 får han ikke melk før til frokost. Prøver å kutte ut melk med vann til middag, men er veldig gla i melken enda og blir veldig sinna hvis han ikke får noe ved siden av maten!
BEA-77 Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Gutten vår er 8,5 mnd og har i flere måneder hatt følgende måltider: Frokost: 100 ml MME og en porsjon grøt med kanel, samt litt pæremos Lunsj: 100 ml MME og 1 skive brød Middag: hjemmelaget middag av ulikt slag ca 190 g og vann Kvelds: 100 ml MME og en porsjon grøt med kanel, samt litt sviskemos Noen ganger får han diverse frukt, bær eller grønnsaker som mellommåltid mellom middag og kvelds. (mens vi spiser vår middag)
aragon Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Hva slags grøt bruker du? Lurt med kanel på, gir nok litt mer smak det ja!
mor til to prinsesser Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Har en jente som nesten aldri vil ha grøt lenger. Aldri tenkt at en kan ha kanel på babygrøten. Kanskje noe å prøve her og..Hvor har du fått den ideen? Er det "lov" å gi babyene det?
BEA-77 Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Bruker ulike typer grøt jeg, for tiden småfolk sin Go natt og en med frukt i. Joda, mange urter og krydder som de små liker kjempegodt. Mener jeg leste om "barnevennlige' krydder i en bok som er skrevet av Nina Misvær. (kjent helsesøster, blandt annet fra TV2) Vi har med hell forsøkt; kanel, muskatnøtt, kardemomme, timian, hvitløk og oregano. Appetitten tok seg veldig opp etter at vi begynte med dette. Tror vi begynte rundt 7 måneder. I de ferdige middagsglassene er det jo også tilsatt mer krydder i glassene fra 8 mnd.
nungo Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Jenta vår er 7,5 måneder og spiser som regel 4 måtider for dagen fordelt slik: Frokost: grøt Lunsj/mmelommåltid: most banan, fruktbiter eller en liten skive el.l. Middag: Hjemmelaget eller fra glas, som regel tilsvarende 2/3 glas. Kveldsmat: grøt Til maten drikker hun vann. I tillegg ammer jeg omtrent 6 ganger i døgnet.
1 blå, 1 rosa & 1 Engel Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Jeg ammer snuppa på 7 1/2 mnd da, men her er dagsmenyen hennes: -Pupp før vi står opp -Grøt -Pupp til lunsj, evt litt fruktmos eller litt brødskive hvis hun er veldig sulten. -Middag -Grøt til kvelds pluss litt kosepupp
Gjest Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Snuppa på 8 mnd spiser omtrent slik: Frokost: grøt med vann til, 100 ml mme etterpå Lusj: Skive og vann, 150 ml mme etterpå Middag: 1/2 middagsglass, hjemmelaget eller kjøpt Kvelds: grøt og vann, 150 ml mme etterpå Får frukmos, banan eller eplebiter, revet eple o.s.v mellom middag og kvelds ofte. Eller etter brødskiva til lunsj. Liten matlyst om dagen, kan det være tanna som er på vei som gjør det mon tro?? Noen som har erfart det?
Lille Langbein Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Barnevennlige urter * dill * koriander * lauberblad * Basilikum * Persille * Timian Barnevennlige krydder * Kanel * Kardemomme * Muskatt * Ingefær * Hvitløk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå