Gå til innhold

Vil noen svare? ang mage ;)

GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012

Anbefalte innlegg

Rekner med at di fleste her inne har fått mage ;) selv så har eg termin 25. februar så eg må nok vente noen uker til, eg 14+1 og førstegangs.. Vil noen svare på disse spørsmålene? :)

I hvilken uke fikk du mage?

Er du førstegangs?

Hvor høy er du og vekt?

Hvordan livmora ligger skal vist og ha noe å si, men eg vet ikke hvordan min ligger, så da er det vell ikke vits å sammenlige;P Selv om magen kan jo komme forsjelli selv om vi har lik kroppsform og slik. Gleder meg sonn til magen kommer =D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138543021-vil-noen-svare-ang-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig stor forskjell på når folk får mage. Min begynte å vise seg allerede i uke 10 tror jeg, folk kunne se det at par-tre uker senere.

Jeg er førstegangs og er 170 og veier nå ca 60 kg (lagt på meg en 2-3 kg)

Det er vist sånn at om man har bakovervendt livmor så kommer magen senere (fordi den trenger litt tid på å rette seg opp og komme fremover) men jeg fikk mage rimelig tidlig likevel. Tror fasongen på bekkenet og hvor svai man er i ryggen etc har mer å si enn hvilken vei livmora "lener" seg.

Jeg er førstegangsfødende. Er 163 høy, og veide 82 kg før grav. og gått ned 2kg frem til uke 17. Fikk mage allerede i uke 10, men mest vann, og hadde lavtliggende livmor. Ikke minst har jeg lagt meg ut ganske mye sideveis...

Veldig individuelt dette med mage, men det sies at man skal se på sin mors graviditet og du skal få noe à la den samme. Det har i hvert fall stemt både med mormor sine graviditeter og min mors sine hittil med min graviditet.

Jeg er førstegangs. Magen kom vel litt rundt uke 14, men kan fortsatt bruke noen av de vanlige buksene mine!!!! Magen har faktisk gått veldig opp og ned. Enkelte dager lurer jeg på om jeg driver med speed-verping og snart er ferdig, andre dager er magen nesten som den var før jeg ble gravid......

Jeg er 171 cm, og veide ca. 77 kg før graviditeten, har så langt gått opp 2 kg, men har gått opp og ned som bare det innen for 2,5 kg fra 77-80 kg....

Jeg er ikke førstegangs. Syns magen har blitt kjempestor, og det skjedde liksom over natta i forrige uke engang (er ca 21 uker). Aner ikke hvordan livmora er plassert, men den er der den skal :o)

Har hørt at magen kommer tidligere på fleregangsfødende, men husker ikke selv hvordan det var sist. Det er greit at det begynner å bli såpass synlig som nå, syns jeg, for da føler man seg ikke "bare feit" lenger :o)

Annonse

-Ca uke 14. Da kunne man se det om man visste hvordan jeg normalt ser ut. Jeg ser det veldig tydelig nå, men jeg kan likegodt se oppblåst ut.

-Førstegangs.

-166. Veier nå 62 kg. Normalt 58. Lurer på om jeg synes 4 kg er litt mye siden jeg bare er 18+2, men skjønner jo at dette er veldig individuelt.

heia. jeg var va 19 uker på vei når magen plutselig spratt ut på bare noen få dager. jeg er 170 høy og veide 62,2 kg før graviditet og på kontroll forrige uke hadde jeg gått opp 0.7 kg. men nå kan man nesten se magen vokser fra dag til dag så vekten har nok økt noe mer...

håper du har fått noen svar på dine spm:)

kjente liv for første gang i uke 18 så du har noe å glede deg til:)

Er 19 uker, magen begynnte å komme for to uker siden, men varierer veldig fra tid på døgnet, plutselig føler jeg meg veldig gravid for så om tre timer å føle at magen ikke er så stor allikevel. Er 168 høy veide 54 før jeg ble gravid og er gått opp to kg. Men jeg gikk ned seks de første mnd pga kvalme så har tatt igjen litt..!!

Er nå 20+1 uke (altså halvveis :D)

Har enda ikke fått noe mage :( blir litt misunnelig på folk som får mage så tidlig, selv om det kanskje bare blir plager med det. Er plaget med rygg å bekken for tiden så det blir vel ikke noe bedre når magen kommer. Er 170høy å veier 60kg.

Fler som ikke har fått noe mage som er like langt på vei som meg?? Jeg vil ha mage!! ;P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...