L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Vi har bhg plass til sønnen vår, dessverre går ikke dette så bra:( han er 10 mnd, så vi har vel egentlig bestemt oss for å være hjemm med han... Men jeg lurer på hvordan dere gjør det sånn økonomisk, kanskje dere har noen tips til oss? Er jo ikke så mye å leva av, men vi tenker det viktigste er gullet vårt! Kontantstøtte utbetales 1 mnd etter fylte 1 år. 3300 barnetrygd:990 samt at jeg skal jobbe ekstra litt omvendt av det mannen min gjør... annehver torsdag og fredag og litt i helger osv.. gjør dere det også sånn? Minuset med dette er at vi må betale for de 2 mndene det tar for ommunene å avgjøre om vi FÅR permisjon eller ikke... så 5000 ut av vinduet. men men... og at det kun gis 1 års permisjon... kunne kanskje heller ha tenkt meg et halvt år... Hvor lenge skal dere være hjemme?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei hei! Jeg er hjemme med jenta mi på 21 mnd og skal være hjemme 1 år til. ;o) Her er det kontantstøtte + barnetrygd + jeg jobber kveld og helg på et alders hjem. Da er faren hjemme. Dette fungerer veldig bra for oss. Jeg fikk bhg plass til jenta mi i år, men vil som sagt være hjemme et år til. Fikk permisjon i bhg (privat bhg). Etter det fikk jeg bhg plass i en bhg til og det var kommunal bhg. Ringte og spurte om det var mulig å få permisjon der, men det gikk ikke. Så vi sa nei der da. Er det privat eller kommunal bhg du har? Er spent på hvilke svar du får. Siden vi fikk nei i kommunal bhg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Gutten min begynte just i barnehagen han er 19 månder nå og jeg merker han har veldig godt av det. Vinker og sier hadde når jeg går og er kjempe glad når jeg kommer igjen, men vill egentlig ikke hjem hehe. Jeg jobbet ikke når jeg gikk hjemme med han, men det er fordi sambo tjener så godt at jeg ikke trengte + han reiser mye og jeg vet jo aldri når han er hjemme så kan ikke ha noen faste kvelder i uka da når jeg alldri hviste når han var hjemme og ikke. Jeg tenkte selv og gå hjemme med han til han var 3 år, men merket på slutten at han kjedet seg kjempe mye. Vi gikk i åpen barnehage ute i lekeparken til byen osv men kjedelig og og være alen i lekeparken dag ut og dag inn ingen går jo hjemme lenger nesten med barna jo. Merker selv jeg "leker" mer med han nå når han kommer hjem fra bhg for da har jeg fått ryddet, vasket, slappa av osv Nå er jeg igjen gravid med nr 2 og grua med veldig til og gå hjemme med begge 2. Neste mann kommer jeg til og sende i bhg når han er 16 månder for det tror jeg han har godt av oxo kan jeg endelig komme meg ut i jobb igjen savner det blir lei av og gå hjemme dag ut og dag inn
Sommerfugl78 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Kontantstøtte + barnetrygd. Og så skal jeg ta et halvtids-studie på nettet, så da får jeg vel noe over tre tusen fra lånekassa. Ellers så synes jeg alle pengene går til mat, ikke noe igjen til meg Jeg fikk noe penger til bursdagen min i sommer, som jeg skulle bruke på meg selv. Men hvor er det blitt av de pengene, joda, til mat! Har tenkt litt på å ta noe helgejobb, men tror kanskje det blir for mye når jeg skal studere.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2008 ja okay... har prøvd å regne litt på det... jobb annenhver torsdag og fredag (7,5+7,5*2=30) + frem til lunch tirsdag og torsdag: 4+4*2=16 46 timer... så blir ca 4000 ekstra i mnd.. det er det jeg kan jobbe når mannen min begynner 16 og 12. ellers kan jeg jobbe lørdag. og det er helt OK egentlig. rundt 7000 kan vi klare oss fint med, sambo tjener godt så. Men vil gjerne høre fra andre her=)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Prøver igjen. Er det kommunal eller privat bhg?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 den som han har gått i er kommunal ja.
Alba44 Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Jeg har ulønnet permisjon og skal være hjemme med sønnen min til august neste år. Han er nå straks 15 mnd og vil da være 2 år og 2 mnd når han begynner i bhg. Det er ihvertfall planen ) Vi lever av mannens lønn, kontantstøtte, barnetrytgd + sparepenger som vi har spart i 2 år. Blir ingen fine ferier eller dyre klær på oss, men du verden så glad jeg er for denne muligheten :-D Nyyter hver eneste dag hjemme sammen med vidunderet mitt. Håper det ordner seg slik dere vil! Lykke til )
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 26. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2008 ja det er nettopp som du skriver... at det er snakk om prioriteringe... jeg VIL være hjemme både for min og hans del... så får det heller være at vi ikke har råd til ny biol akkurat nå(ikke fordi vi trenger det sånn egentlig) jeg gleder meg:)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Jeg tar gradert uttak av feriepenger, dvs har hjemmekontor. Begynte tidlig i permisjonen med det og strekker dermed permisjonen med flere måneder. Skal i allefall ikke i vanlig jobb før i midten av januar 09, da er mini 17 mnd og forhåpentligvis klar for bhg. Så da har jeg utbetalt 80% lønn til jeg går ut i jobb igjen. Dessverre fikk vi ikke permisjon fra bhg og dermed heller ikke kontantstøtte, så det er litt surt.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 27. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2008 det er jo helt genialt å kunne gjøre det slik da:) skulle ønske jeg også kunne gjort det slik:) så bra for dere:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå