Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 uker som ble født fire uker for tidlig. Han veide 2 kg da han ble født, og veier ca. 3,5 kg nå. Jeg ammer han hver 2-3 time døgnet rundt. Hvor ofte ammer dere? Er det slik at disse små trenger mat litt oftere andre barn for å ta igjen det tapte? Syns det virker som er så mange som ammer så mye sjeldnere og ikke i det hele tatt om natten. Her er det ikke noe forskjell på natt og dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når tulla mi veide 3,5 kg (da var hun ca 2,5 mnd) ammet jeg ca hver 3´de time på dagen og hver 4-5 time på natta.

På sykehuset fikk de jo mat hver 3. time dag og natt så dette var hun vant med.

Så vi vekket henne til nattmåltidene hver 3 time i starten (frem til termin) så noen uker med hver 4 time, så kunne det gå 5-6 timer. (Dette var fra ca 3,5 kg/ mener jeg å huske.)

Vi så at hun la fint på seg (200-250 i uka) og da gikk det greit å la henne sove lenger og lenger.

Nå er hun 5,5 mnd og sover opp til 12 timer :)

Barn er jo forskjellige, men så lenge gutten din legger på seg burde det du gjøre være riktig. Så prøver du deg frem, i samråd med helsestasjon. Det går seg til.

Jenta mi veide bare 1385 gram - født 2 mnd for tidlig, så jeg syntes det var viktig at hun tok igjen mest mulig - derfor viet jeg mesteparten av min tid på å være hjemme og amme og hvile de første mnd. Reise lite rundt med henne. Lot henne sove mye, ha det rolig og spise mye. Det gav resultater :)

Nå har hun blitt heller litt rund, så jeg må ha gjort noe riktig i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...