Gå til innhold

Brystbetennelse, penicillin og litt til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag og fikk penicillin mot brystbetennelse - har klart å holde tette melkeganger i sjakk i 5 uker og fikk faktisk skryt ;) Litt motivasjon med på veien er jo ikke dumt.

Men jeg tenkte jeg ville dele litt av den informasjonen jeg fikk i dag:

Det står mye på nett og andre steder om behandling utover penicilling, tømming annenhver time osv., noe jeg var innstilt på. Jeg spurte min lege om dette , og fikk beskjed om at siden brystet er så ømt og hardt (det er virkelig steinhardt enkelte steder) skal jeg ikke pumpe, håndmelke eller massere før det blir mykere slik at det betente vevet får hvile seg litt, og jeg skal heller ikke die oftere. Ikke vet jeg om dette kommer til å funke, men jeg håper jo.Når brystet blir mykere så skal jeg selvfølgelig jobbe hardt for å få massert ut, melket ut og varmet ut vondtene! Så ja, det er viktig å tømme ømme bryst osv., men har man skikkelig betennelse så spør legen først!

Og for de som lurer, penicillinen Ery-Max kan man ta mens man ammer, babyen kan få (får mest sannsynlig) diare, men skal ikke egentlig merke noe til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...