Raspberry Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg tok ut egg i dag klokka halv ni, og det gjorde sånn passe vondt. Men det var ingenting i forhold til hva det har gjort i et par timer nå. Det kjennes mest ut som luftsmerter, men det er skikkelig vondt. Hadde veldig store eggstokker denne gangen og blødde ganske mye. Fikk beskjed om å ikke spise salt mat og ikke drikke for mye. Fikk beskjed om å ringe hvis jeg skulle føle meg "altfor gravid". Forrige gang gikk dette nesten smertefritt, så jeg er litt tatt på senga her nå. Ikke helt hva jeg ventet meg kan du si. Noen med erfaringer som kan si meg om dette kommer til å vare en stund eller kommer det til å gå over snart?
Astra71 - tvillingmor Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei Raspberry! Uff, vet hvordan du har det. Jeg har hatt lignende smerter som det du beskriver de to siste gangene (av totalt fire ganger). Etter uthentingen i mai måtte de hente seng til meg da jeg holdt på å besvime. Og da jeg våknet dagen etter uthentingen på sykehushotellet, så var det såvidt jeg fikk krøket meg ut av senga for å ta smertestillende. Heldigvis gikk det stort sett greit å holde det i sjakk med paracet. Såvidt jeg kan huske, så avtok de verste smertene gradvis i løpet av de første par dagene. Men jeg var ikke i stand til å bevege meg i særlig grad før søndagen etter uthenting (har vanligvis uthenting på mandager). Forsøkte et par ganger å trøste meg med god mat, men det var ikke så lurt, så jeg ville hørt på legens råd om å unngå salt. Trøst deg med at det snart er over, og tenk på det egget du snart skal få tilbakeført :-) Masse lykke til og trøsteklem til deg!
kribleren Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Hei Raspberry! Ville bare si at jeg føler med deg og at jeg håper det gir seg fort! Du får ta det helt med ro og slappe av etter beste evne. Ikke dra på jobb i morgen hvis du har vondt! Og så lurer jeg på om du fikk mange egg? Jeg hadde uthenting kl. ni i dag. Fikk ut seks egg. Tenkte først at det var mange og bra, men lurer litt nå fordi det ser ut som de fleste får flere...
Raspberry Skrevet 26. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2008 Hei du. Forrige gang fikk jeg ut seks jeg også, men denne gangen ble det tretten. Håper det blir noen som kan fryses. Det er bittelitt bedre nå heldigvis. Jeg er sykmeldt ut uka så jeg trenger ikke tenke på jobb:) Håper det er bra med deg. Hvor hadde du uttak?
hobbine Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Eg føl med dg=( eg ligg på hotell rommet å d hr eg gjort i hele dag..har oxo vældig ont i magen. hadde uttak kl 08.30 i dag=) fikk 16 egg ut=) masse lykke til=)
kribleren Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Så bra at du er bedre! Jeg hadde uttak på St. Olavs. Du da? Fikk forresten gangske vondt jeg også etter at jeg hadde skrevet innlegget. Som store luftsmerter og litt stram og stor mage. I dag er formen mye bedre. Bare litt ømt. Jeg skal på jobb jeg da.. Er egentlig i form til det så helt greit, men merker at hodet ikke helt er på plass. hehe. 13 egg!!!! Det er jo knallbra! Du er skikkelig flink til å legge egg! Hehe hvor mange av de du hadde sist ble befrukta?
Raspberry Skrevet 27. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2008 Hei Krible, i dag er jeg heldigvis mye bedre! Så nå er det bare å vente på at klokka skal bli så mye at jeg kan ringe for å høre om befruktning. Ganske nervepirrende synes jeg, for sædkvaliteten er ikke god. Forrige gang ble tre egg befruktet(av seks), men bare ett av de var perfekt. De to andre kunne ikke fryses. Håper det blir bedre resultat nå. Skal du sette inn i morgen du også?
kribleren Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Ja! Er spent! Fikk beskjed om at av de seks eggene, var det et som ikke var noe skikkelig egg likevel (?) Men er egentlig fornøyd for fire av de 5 ble befrukta. Spent på om de har delt seg. Sædkvaliteten er ikke helt topp, men ikke vveldig dårlig heller her. Vet ikke helt hva som er galt med oss, blir bare ikke gravide. Du har gode sjanser som har så mange egg :-) Skulle tro du får flere enn sist siden du har så mange! Håper det! Uansett trengs bare ett! Lykke til i morgen! Kjenner det fortsatt i magen etter uttaket! Hvilket sykehus holder du til på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå