Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10 dager og vi bruker mye tid på stellebordet. Skifter på han etter amming og da er det alltid litt bæsj og tiss i bleia. En ting er at han lager fontene nesten hver gang. Har funnet ut at det er lurt å legge over en klut, så spruter det ikke overalt. Men hvorfor skal han bæsje når bleia er av? Kommer som regel en 3-4 spruter når jeg prøver å vaske rumpa. Sår blir han også av all vaskinga. Noen som opplever lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der var jeg også borti da gutten min var omtrent 10 dager gammel. Vet ikke om jeg har så mange råd, annet enn å vente med å stelle han til han virker å være ferdig med bæsje? Gutten min er fire uker nå, og det er veldig tydelig når han holder på med "store ting", så da drøyer jeg litt med å gå opp og stelle han til han er ferdig. Selvføglelig hender det at jeg må opp igjen et kvarter senere, men det er jo greit nok... Han har sluttet med å bæsje mens jeg steller han, uten at jeg har noen forklaring på hvorfor.... Jeg tror forresten det stimulerer "bæsjetrangen" når du vasker rumpa hans, så det kan være en grunn til at han bæsjer akkurat da....

Angående sår rumpe: jeg vasker med kun vann på mesoft-kompresser, og har ikke opplevd sår rumpe enda. Om bæsjen sitter fast på huden bruker jeg litt babyolje. Ellers kan man bruke sinksalve og/eller talkum på sår rumpe....

Lykke til!

Skrevet

Hei,

her vaskes det kun med babyolje. Vann er forbudt og de få gangene jeg er ute og bruker vann blir han rød med en gang. Vi bruker bomullpads med olje på. Er lett å få alt bort og han blir glatt i huden. Blir ALDRI rød med oljen!!

Skrevet

gutten min gjorde akkurat det samme når han var "ny". Det slo aldri feil, han skulle ALLTID bæsje på stellebordet... det ble VELDIG masse vask at håndkler og kluter, mye gris... hehe.. men etterhvert så vennte jeg meg til å legge en bleie under og vente til han var ferdig. Det tok lang tid, men det var bare koslig å dulle på stellebordet.

Min sluttet med dette når han var litt over 2 måneder tror eg.... så, det varer nok ikke for evig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...