Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 8 uker, som ofte sovner på mitt fang om kvelden, hvor jeg da bærer henne i senga når jeg selv skal legge meg. Har prøvd ved flere anldninger og legge henne før, men da blir det bare flyging opp på rommet hennes hele kvelden. Hun har ikke noe problem med å sovne av seg selv ellers når jeg legger henne i vogn, seng, golv etc etc, men lurer bare på om det er min baby som sovner sent, og når hun evt burde lagt seg. Når legger dere babyen deres i sega si for natten?

Noen som har innspill??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren vår er 12 uker og vi har nylig begynt å legge henne i 21-22-tiden, fordi hun nå gir signaler om at hun er kveldstrett. Men frem til nå har vi lagt henne i 24-tiden når vi har lagt oss. De første ukene sovnet hun gjerne ikke før i 1-2-tiden på natten, så dette har hun egentlig justert selv etter hvert som hun har blitt eldre.

Vet at mange prøver å legge dem tidlig fra tidlig av, men det funket ikke her, her måtte vi følge babyens rytme :) Vi tippe hun etter hvert sier i fra selv når hun vil legges tidligere! Lykke til

Skrevet

Hei,

Jeg har en datter på litt over 5 mnd, og hos oss fungerte det sånn at hun først var våken midt på natten i et par uker, så ble det leggetid i 23-24-tiden en stund, så gikk det ned til kl 21/2130 i et par-tre uker før det havnet på kl 20. Der var det en lang stund. kanskje så lenge som to måneder, før hun nå for et par uker siden kuttet en av lurene på dagtid og derfor begynte å legge seg kl 19. Har ikke egentlig gjort noe for at det skulle bli sånn, hun har regulert det selv, me vi har leggerutine med bading og såising før leggetid - går i badet når vi ser at hun begynner å bli trøtt.

Så det er nok stor sjans fpr at dette endrer eg litt over tid - datteren din er jo ikke gamle tulla ennå!

Skrevet

Tror ikke det finnes en oppskrift som funker for alle, dessverre. Du kjenner ditt barn best.

Jeg har en 8 uker gammel baby som sovner i sin egen seng i 21.30/22-tiden - men det er mer "flaks" enn resultat av en genial plan.

På den annen side. Mine to første har jeg "lurt inn i et mønster". Da de hadde etablert et sovemønster prøvde jeg å være10 minutter i forkant og puttet dem i seng rett før de "uansett" hadde sovnet på armen/ved puppen. Med eldstemann var dette tidspunktet rundt midnatt ganske lenge. Etterhvertflyttet jeg leggetidspunktet litt og litt framover på kvelden, til jeg var "fornøyd" (=ca 20.00).

Men dette forutsetter at barnet er rytmisk - slik at du kan forutse når det kommer til å sovne - og det er det jo ikke alle som er. Men hey - hvis du legger deg/hun sovner til samme tid jevnt over, er det jo lov å prøve seg.

Lykke til!

Skrevet

Når gutten min var 3 mnd begynte jeg å legge han kl 19 hver kveld. Det skjedde egentlig litt tilfeldig. Vi hadde reist ganske langt og han kjempetrøtt ca kl 21. Vanligvis la jeg han ikke i sengen sin før senere, men denne kvelden gjorde jeg det. Han sov som en stein og fikk flaske kl 01 og 04 (cirka tider). Og sov til kl var 07-08 på morgenen.Det var utrolig deilig å få litt kveld selv, så jeg fortsatte med det. Men dagene etter la jeg han tre kvarter tidligere og sånn kom vi til kl 19. Det har vi fulgt hver dag etter det og det funker som bare det. Vi har et lite slingringsmonn på + - en halvtime.

Mulig vi hadde litt flaks, men jeg har flere venninner som gjorde det samme og det funket like fint der og.

Skrevet

Vesla vår har hele tiden sovnet ca tolv om kvelden. Men vi bestemte oss for å snu litt på det. Så vi startet legginga i nitida i en uke, da begynte hun å sovne ca elleve. I går begynte vi i åtte-tida og da sovnet hun kl ti :-) Så det går fremover. Det er godt å få et par timer for seg selv!! Hun sover nesten ikke på dagtid, men derimot hele natta...alt fra 6 til 9 timer i strekk. Så får hun mat og så sover vi gjerne 2 til 4 timer igjen.

Hun er forresten 8 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...