Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Ser det er ei som har spurt etter det inne på skravle... Tenker dere ikke på at det da blir enklere for fremmede å "lure" de med seg? Barn lærer som oftest at de ikke skal prate med fremmede, men når den fremmede kan navnet til barnet, så blir ikke vedkommende fullt så fremmed lenger, for barnet altså. Da er det mye enklere for den fremmede å late som at han skal hente h*n for mamma'n. Et eksempel: Barnet er på en lekeplass og koser seg. En fremmed følger med barnet fra en bil. Når det ikke er noen andre i nærheten, går h*n bort til barnet og kaller på barnet med navnet. Barnet vil da som oftest komme til denne fremmede, for h*n vet jo navnet på barnet. For barnet virker dette da mye tryggere. De tenker ikke som oss. Vedkommende kan da si noe som at mamma'n har bedt h*n om å hente h*u, og barnet blir med. Nei, her kommer ungene aldri til å gå med klær med navnet synlig!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Nok et, "så dumme dere er, og jeg er så lur" innlegg.. Sikkert et grei nok poeng, men en veldig arrogant fremstilling..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Har ofte tenkt akkuratt samme tanken som deg, å må si meg enige med deg. En annen ting jeg også ikke liker på barneklær er når det står f.eks. "kiss me" , "dream girl" o.l på klærne til små barn, dette er sånn som 16 år gamle jenter går med for å få oppmerksomhet fra gutta, å jeg synes det er motbydelig å tre på dette på en baby...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Arrogant fremstilling??? Er vel heller bare en liten tankevekker, for det er sikkert mange som ikke har tenkt over det...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Har bare navn på smokken hans jeg, sånn at han ikke får noen andre sin smokk i barnehagen. Også blir ikke smokken så lett borte heller
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Noen som gidder å legge den ut på skravle for meg? Tror noen der kunne trengt å lese dette... HI
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Visst du først skal belære noen om hva de ikke MÅ gjøre, kan du jo legge det selv ut på skravle. Dette er et dumt innlegg, foreldre gjør da hva de vil med navn på klær, smokker og vogner.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Enig med deg over her.. En skal jo faktisk komme ganske nærmt for å se navnet på luer osv.. Da er det jo faktisk like lett å høre når noen roper på barnet.. Har jeg tenkt å slutte å si navnet på barnet mitt utendørs?? Tror ikke det, nei.Du kan si at det er en dum sammenligning, men jeg bli litt provosert når noen sier at jeg ber om å få barnet mitt kidnappet!!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Selvfølgelig gjør folk som de vil med sine egne barn, var ikke det som var poenget med innlegget! Det var bare en liten tankevekker!! Hvorfor gjøre det enklere for de som vil ta barnet liksom?? Og når det gjelder det å se navnet på litt avstand, så er det faktisk ikke alle som ser like dårlig! Noen har veldig godt syn og kan se på god avstand. Jeg kunne dette selv før, til synet forandra seg. Dessuten så fins det ting som kikkerter... Sitter noen og holder øye med f.eks. en lekeplass, så er sjansen stor for at de har med seg en kikkert. Da slipper de å sitte så nærme, og de blir vanskeligere å oppdage. Go naive Norge, sier jeg bare! HI
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Ja, det er en ting, og jeg er faktisk veldig enig med deg, men hva med disse idiotiske barnevognskiltene? Så nettopp en dame med barnevognskilt. Ikke bare navnet på gutten, men fødselsdato! Skjønner ikke at folk kan tillate seg å være så naive bare fordi de bor i Norge. Tro at de er så beskyttet her i landet og at kidnapping av barn "skjer jo bare i utlandet".
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Jeg tror nok at det hvis en kidnapper e.l. har sett seg ut et barn, vil han nok få det med seg om han vet navnet eller ikke... Tror ikke at navnet er det avgjørende for å si det slik....Det finnes masse en kan lokke/lure barnet med..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Hvis en har tenkt å kidnappe ett barn så gjør den personen det uansett om navnet er på lua eller ikke! Man kam ikke gå å tenke "hva om" "hva om" "hva om" hele tiden, da blir man jo gal!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i hele mitt lange liv!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 Men herregud da folkens, skjønner dere virkelig ikke POENGET med denne tråden?!? Jeg sier ikke at det er det som gjør at de kan kidnappe et barn, men... HVORFOR GJØRE HELE PROSESSEN ENKLERE??? Tror dere at dere har fått det med dere nå? HI
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Må passe på å bestille lue med feil navn, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå