Gå til innhold

Plutselig mørkeredd og/eller mareritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er straks to år og aldri vært vanskelig å legge, og sover stort sett godt. Når hun blir trøtt har hun ofte bedt selv om å få legge seg. Vil at jeg skal sitte hos henne til hun sovner, men hvis jeg gjør det så sovner hun vanligivs ganske raskt og sover godt.

Inntil for å få dager siden. Når det begynner å bli leggetid, og jeg sier hun snart skal legge seg, begynner hun å gråte og sier "ikke sove". Gråter når jeg legger henne, hylgråter når jeg skur av lyset (sier "ha på lyset") men er jo trøtt og sovner ganske raskt, men mens hun gråter. De siste par nettene har hun våknet flere ganger og grått. I natt tok jeg henne inn i vår seng da hun våknet. Hun gråt selv om jeg holdt rundt henne og ville ikke bli trøstet, dyttet bort hånden min og ville ligge for seg selv i andre enden av senga vår. Gråt mens hun sa "ferdig sove" og "ha på lyset". Var jo kjempetrøtt, tok ikke lang tid før hun sovnet, men sov urolig hele natta. Jeg lurer på om hun er redd for noe. Ikke skjedd noen store forandringer i livet hennes i det siste. Noen som vet hva dette kan være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...