Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg går gjennom dette svangerskapet alene, på både godt og vondt. Barnfaren har ikke gjort og kommer heller ikke til å gjøre noe for meg eller barna gjennom svangerskapet. Han forteller meg hva jeg kan gjøre og ikke gjøre, hvem jeg kan snakke med og kommer med lister over hvem som ikke skal få se barna når de kommer til verden. Han sier jeg ikke får flytte noen plass, og truer med å dra meg opp til retten for å ta fra meg barna. Han gjør hva han vil med hvem han vil når han vil det uten å vise hensyn til oss, men likevel vil han være med å bestemme de fine tingene som navn og dåp osv. Syns dere det er riktig?? At han skal isolere seg helt i fra meg gjennom svangerskapet for å så komme inn i bildet når de er født for å bestemme det vi mødre syns er veldig viktig å få riktig gjort????? Eller er jeg kjempe egoistisk nå?
Endelig mamma! Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Heihei. Først av alt må jeg spørre deg: Hvorfor lar du denne mannen bestemme hvem du kan prate med og være sammen med? Vet det kan være vanskelig å "trosse" ham, men tro meg, det er det eneste riktige. Jeg har også ofte tenkt at jeg må gjøre som barnefaren sier for at han ikke skal true meg med å ta fra meg barnet, men er veldig nøye med å ikke gå i den fella. For det første vil jeg ikke klare å leve de nesten 18 årene i hans hule hånd, og for det andre vet jeg innerst inne at han ikke vil komme noen vei med rettssak. Så IKKE la ham bestemme over deg! Når det kommer til dåp og sånn, gjør jeg det slik: siden jeg skal ha den daglige omsorgen og hovedomsorgen, er det til syvende og sist jeg som bestemmer. Men også jeg må være samarbeidsvillig. Det betyr at jeg skal unngå å gjøre ting jeg VET han har mye i mot, eller legge dåpen den ene helgen han ikke kan. You see my point? Dette vil du tjene på, selv om det kan være fristende å "hevne" seg ved å være vrang. Men å være vrang er i all fall IKKE positivt dersom det faktisk blir rettssak. Er det noe retten ser nøye på, er det hvem av foreldrene som virker som den som er flinkest til å samarbeide. For å oppsummere: Nei, jeg synes ikke du er egoistisk. Men prøv å samarbeide med ham. Men det betyr IKKE at han kan bestemme over deg. Håper ting ordner seg for deg.
MMMH Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Melissa hadde alle de riktige svarene synes jeg -helt enig! Men, jeg kjenner problematikken -jeg har det akkurat likedan med faren till mitt fremtidige barn, og det er ikke alltid så lett å se SELV at vi faktisk blir utnyttet og undertrykt. Men -min erfaring er at andre ser det med en gang.... Så her er det bare å prøve å stålsette seg. Og, problemet er ikke at vi er egoistiske, men at vi er litt for oppofrende, og kanskje har prøvd litt for lenge å få det til å fungere. Vi må stille noen krav tilbake også.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg er også enig i de to førann meg her, ingen hverken i slike eller slike forhold skal gå med på at den ene bestemmer hvem hva og hvor en skal snakke med eller dra/ikke dra... Ingen skal føle seg så låst som det høres ut som om du er i forholdet til bf! Jeg tror han truer med rettsak for at du skal dilte med han, og han kunne aldri fått omsorgen for barnet! Det skal UTROLIG mye til. Min bf har heller ikke vist seg på flere mnd nå, og jeg frykter litt at han vil ha kontakt når han får vite at barnet er født, men jeg skal ikke la meg true av hans bestemmelser hvertfall. Blir det rettsak så blir det rettsak. Og da har både jeg, og du de beste kortene på hånd =) Mitt råd til deg: Vær en fri fugl.. ikke al deg stresse og bli nedtrykket av bf! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå