Gå til innhold

Jeg er lærer. Må enten jeg eller min mann ta permisjon de dagene i juni og august som jeg avspaserer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmmm, usikker på om jeg forsto helt rett. Men man kan ta ut lovbestemt ferie og "fryse" foreldrepengene imenst. Altså, du kan ta ut dine 5 uker ferie i en sleng om du vil og ikke få noen foreldrepenger... Har du andre dager til avspasering så ville jeg fått tatt de ut før permisjonen begynner/eller etter... det finnes jo tidskonto også - og da kan du jo si at du skal "jobbe" - men da bruke avspaseringen - du vil da ikke motta noen penger...hmmm....ble litt rotete dette here...men ta en tlf til trygdekontoret... :)

Dere skal ha 54 uker med 80% dekning ser det ut som.

Disse ukene går fra dato til dato uavhengig om du skulle avspasert som lærer innimellom dette. Avspaseringen kommer ikke i tillegg.

Lovbestemt ferie kommer i tillegg til de 54 ukene - da har du jo krav på feriepenger og får ikke foreldrepenger fra NAV.

• 4 uker senere...

Eg er òg lærar. Juli månad vert rekna som ferie, dvs at talet på dagar i juli månad kan reknast i tillegg til dei 54 vekene. Avspasering i juni/ august vert rekna inn i permisjonstida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...