Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 jeg gruer meg så veldig til å spørre legen min om sykmelding, men klarer ikke jobbe lengre. jeg jobber i en butikk, dvs at jeg står/går 8-9 timer de dagene jeg jobber. jobber ca 60-70 % stilling. og så er jeg 100%student ved siden av. dvs at jeg har ca to fulle dager med forelesninger og skole i uka og ca 3-4 lange arbeidsdager i butikkjobben. ryggen og bekkenet gjør vondt og jeg er så vanvittig trøtt og sliten hele tiden. om en uke skal jeg på 28ukers kontroll og har tenkt å spørre legen om en sykmelding, men er så redd for å få en sånn "du er ikke syk bare fordi du er gravid" slengt tilbake. og jeg vet at jeg ikke er syk, men jeg er utslitt. noen som vet hva som er vanlig? pleier man å få sykmelding i uke 28 når hverdagen er tung og alt gjør vondt, eller må man ha en bekkenløsningdiagnose eller noe annet mer konkret som grunnlag for å få en sykmelding?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei. jeg er nå i uke 28, er 50% sykemeldt på grunn av at jeg også jobber 8 timers dager med tråkking hele dagen... det har ført til at blodtrykket mitt er blitt lavt og at jeg er plager mye av hodepine og svimmelhet. ikke noe problem gå til lege be om sykemeld... er jo deg selv og barnet man skal tenke på nå.
ooops.. 82 Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Hei! Jeg er i uke 25, og er 60% sykemeldt. Som deg jobber jeg i butikk, og har lange dager med tråkking.. Det er kun du som kjenner hva som skjer med kroppen din, og husk det er ingen som klapper deg på skulderen og takker om du sliter deg ut.. Det skal nevnes at jeg har en bekkenskade fra en bilulykke for tre år siden, og denne krangler fælt om dagen. Jeg selv regner med å være ytligere redusert eller helt borte fra jobb innen uke 30. Vær klar og tydelig ovenfor legen din at dette sliter deg ut. Pass på deg selv og den lille, det er fælt få andre som gjør det Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Hei. Jeg er 100 % sykemeldt og er i uke 28. Har vært det i to uker, og det er noe av det beste jeg har gjort. Jobbet også i butikk, noe som er sinnsykt stresende, og slitsomt siden man står hele dagen osv. Du må ike grue deg n for å si det til legen, bare forklar han hvordan du føler det. At du studerer i tillegg bær gjøre at du får 100 % syns nå jeg selvom han muligens kommer til å foreslå 50% eller noe sånn først. Bare si at du rett og slett ikke orker mer og gruer deg til å gå på jobb fordi du vet hvor slitsom det er der. Det siste vi skal gjøre nå er å bekymre oss for å si fra til legen, som har som jobb å høre på oss og gjøre som vi ber om. Babyen merker når man er bekymret vet du!! Bare få deg sykemelding, det er du som bestemmer!!!!!! Du kommer ikke til å angre, jeg koser mg bare hjemme og forbereder alt til gullet kommer i november.. lykke til!!
såpebobledama Skrevet 31. august 2008 #5 Skrevet 31. august 2008 Jeg er 9 uker på vei,har 100% sykmelding pga ryggen min nå. Håper det fortsetter,for jeg jobber på bensinstasjon,hvor vi står hele dagen,alene på jobb. Og jeg klarer det ikke,rett og slett.
gullfisken83 Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Jeg er 28+4 og sykmeldt 60%. Har vært helt eller delvis sykemeldt i ca 17 uker nå.. er man ikke i form så er man ikke i form. Jobber i hotellresepsjon, 8 timersdager ofte med stress og mye på beina..hehe...
Bobla74 Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Jeg er 30+3 og har nå vært 100% sykemeldt i 1,5 uke, jobbet 8+% i 3 uker før det. (ellers jobbet fullt) Byttet jobb 1. juli, mye stress med det i tillegg til at jobben i seg selv er stressende. Fikk veldig vondt i magen mandag og tirsdag på ville selv bare ha sykemelding 100 % ut den uka. Legen sa om hun fikk bestemme ble jeg sykemeldt 100% i 2 uker i første omgang. Så kunne jeg se an om jeg skulle jobbe litt etter det. Det beste jeg kunne gjøre, tok faktisk 1 uke før smertene forsvant, nå føler jeg meg sikker på at det var stress som var årsak. Som min lege sa "Dette er ikke tiden for å presse deg, det kan du gjøre senere. Er det noen situasjoner det er ok med litt for mye sykemelding er det nå" Tviler på at jeg kommer til å jobbe igjen, orker ikke tanken på at de samme smertene skal komme tilbake pga stress, man skal da ha krefter etter fødselen og.... Har hele tiden tenkt jeg skulle jobbe lengst mulig. Tenker litt at det er feil fokus når det gjelder gravide og sykemelding. Vel er det mye sykemeldinger i Norge, men gravid er man ikke SÅ ofte, er vel andre områder man kan få ned sykemelding på...HAr alltid jobbet mye, 12-15 timer i døgnet har ikke vært uvanlig, alltid jobbet ved siden av studier (siden ungd.skolen) Nå skal jeg jammen slappe av de 2 siste mnd før fødselen :-)
happy!!:-) Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Hvis du forteller legen om plagene dine, og bekken vondt, skriver han nok ut en sykemelding til deg hvor diagonsen er bekkenløsning. Jeg har vært delvis sykemeldt siden uke 22 pga bekkenløsning, og siden uke 29 har jeg vært fullt sykemeldt. Er nå i uke 35. Jeg hadde ikke noe problemer med å få sykemelding. Jobber i barnehage med mye gåing, ståing og generelt høyt aktivitetsnivå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå