Gå til innhold

Noen som har kjøpt dukke til gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner veldig rart, men hvorfor ikke?

Da lærer han å kle den samt litt om omsorg.

Han er skikkelig guttegutt, så tror ikke han tar skade av det.

Men dukkene er jo så jentete.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjøpt en dukke til han. Den var kledd i blått...hehe.

Han leker ikke så mye med den vi har hjemme, men i bhg dikker han og duller med disse små dukkene. Går tur med de i vogna, vugger de i søvn, gir de faske og smokk. Han er ellers veldig guttegutt....hehe

Skrevet

Lukas har dukke, den er fra jeg var liten. Han leker med den sånn innimellom, triller den i vogn og skifter bleie.

Skrevet

Sønnen min har dukken og vognen fra jeg var liten. Det er en guttedukke, og vognen er blå. Han har blitt veldig opptatt av denne dukken etter at vi fortalte at han skal bli storebror. Han kan holde på med den kjempe lenge, før han plutselig løper avgårde for å snekre litt. Hvem vet, kanskje han blir en flink arbeidskar og samtidig god omsorgsperson. Det hadde jo vært helt topp. :)

Skrevet

gutten min har fått min gamle "ola ola negerunge". min lille mulattbabydukke. Den har vi ofte med oss på tur. bebi væle med sier han. skal etterhvert hente dukkeseng og diverese til den.

gutter kan leke med dukker. akkurat som jenter kan leke med biler og lplaymo

Skrevet

Sønnen min fikk dukke før han var 1 år. Var så søt at. Han kosa seg med dukken og klemte den.

Skrevet

Vår gutt har dukke og dukkevogn. Dukken har rosa klær.

vi er veldig bevisste på å ikke forme vårt barn med de tradisjonelle guttelekene, men heller ha litt av alt, så får han velge selv. For meg finnes det ikke gutte og jenteleker.

Skrevet

I bhg oppfordres jo gutter til å leke med dukker også.

Ser ikke hvorfor det skal være noe problem at gutter skal få dukker.

De lærer jo av det.

Jeg kjenner en gutt som så gjerne ville ha ei barbidukke med den flotteste prinssessekjolen, han var så fasinert av glitteret.

Skrevet

Min pike er ikke interisert i biler, og gutt ikke i dukker. Hvorfor kjøpe leker han ikke vil ha?

Individuelt, la de få hvis de vil ha.

Skrevet

vant en dukke på basar, og den koser han med, og den gir han melk, og den sover, og den leker han veldig fint med, men av og til svinges den fra foten og skal kstes. har også kjøpt dukke vogn og han kjører rundt i full fart med den. han har hatt dukka siden han ble født, sovedukke, med rosa klær og hårbånd. går så fint så.

Skrevet

Min fikk dukke da han ble storebror. Vet ikke om det er så viktig at de har dukke så lenge de har noe som kan symbolisere et menneske/en baby. Her er alt fra sokker til bamser babyer i blant. Eldste drev og "ammet" dukken da jeg ammet lillebror og hysjet på meg hvis jeg sa noe. Det er viktig at de får spilt ut omsorgsbehovet sitt og det som skjer i livet deres.

Skrevet

Så bra. Her var mange med åpent sinn.

Til en av de anonyme: hvordan vet du hva din 2-åring vil ha?

Min gutt har ikke sett en dukke enda.

Han skal bli storebror snart + bør lære å kle seg. Har lest at dukker kan være bra for førstefødte å leke med mens mamma steller med babyen. Vår gutt vil så gjerne gjøre som oss og later som han snekrer, snakker i telefonen, lager mat, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...