Lille Langbein Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Jeg føler dagene går og går, og mange dager føler jeg at det "eneste" jeg gjør er å ta meg av sønnen min (aktive dager, hehe), vasker klær, rydder, handler og går en tur i ny og ne.... Føler noen ganger veldig behov for å gjøre noe annet (fornuftig)! Og ja, jeg vet at det er veldig fornuftig å ta meg av sønnen min - og jeg elsker det! Men det er sikkert andre som føler det samme som meg, og da skjønner dere hva jeg mener:) Det er liksom, når mannen min spør hva slags planer vi har idag, eller hva har dere gjort idag, så blir ikke svaret så spennende for å si det mildt, haha. Hva er deres daglige gjøremål? Noen som gjør noe mer spennende enn meg, hehe?
MillyMollyMandy Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Skjønner akkurat hva du mener, føler det veldig slik selv. Synes tiden går fort i den forstand at jeg plutselig skal tilbake på jobb, men føler at jeg ikke utnytter dagene bra nok... Vi er ute og går tur / handler / div. ærend hver eneste dag - men er litt "bekymret" for om det blir like motiverende nå som høsten og regnet kommer. Ellers går det i klesvask, rydding, avislesing, nettsurfing... De siste dagene har jeg fremkalt masse bilder og satt inn i album; slikt rakk jeg aldri da jeg jobbet. Men føler jeg trenger noen litt flere konkrete aktiviteter utover høsten!! Skal snart på 1. barselgruppe, håper det er noen spennende mennnesker der
Gjest Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Er ikke så spennende her heller, men er heldig å har flere venninner som også er i permisjon, så det blir en del besøk. Ellers blir det byturer, og å besøke familie etc. Merker at jeg ikke orker å være bare hjemme en hel dag alt for ofte.. merker det på gutten også, at han blir mer grinete når vi bare er hjemme. :-) Ellers så er det jo også barseltreff annenhver uke, det ser vi frem til:-)
lille sprelle Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 heldiggriser! første 4 mnd var det kun baby pga prematur og at jeg har vært veldig syk. Nå går tiden med til det dere beskriver, men også til å prøve å få kroppen min i gang igjen.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Synes dagene våre flyr avgårde jeg.. Her står vi opp, spiser, leser avisa og drikker kaffekoppen (altså- jeg som gjør alt det, lillemann bare "deltar" han, hehe) Ellers blir det litt husarbeid, vi er ute i alle fall en gang pr dag, om ikke oftere. Da triller vi tur, møter andre i perm, er på babysvømming, trening, handler på butikken, lager mat, synger, leker, danser litt innimellom, besøker jobben til mamma..Når lillemann sover dupp, sitter jeg på nettet, sjekker mail osv, eller leser blad. Så når gubben spør hva vi har gjort i dag, blir det ikke så veldig mye spennende å fortelle- da kan jeg heldigvis fortelle om alt det nye lillemann gjør- griper etter nye leker, snur seg osv.. Gubben tror jo bare jeg daffer hjemme med lillemann, og gleder seg til han skal være hjemme og "slappe av" med gutten, som han sier.. Nåja, vil se hvor sliten han er etter endt dag jeg, jeg synker i alle fall som en sekk ned på sofaen når pjokken er i seng;)
Anni30 Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Mulighetene er jo mange mange!!! Men jeg er ikke like flink hele tiden, mye cafe og lunch blir det jo! uten om hus og hage er dette noe jeg gjør i mitt nabolag: (datter 7 mnd) babykino (tror ikke dette går lengre... Henie Onstad har gratis inngang på onsdager, gjør jo aldri dette ellers! ikke voldsomt kunst interessert, men litt hjernenyttig og moro når nye utstillinger kommer! treff og tur med barselgruppe noen ganger treff og tur med jenter jeg har truffet her! svømmehallen! sjekk turløyper i området! trener sammen på gulvet! Vi koser oss masse, men jeg ser at høsten kan bli litt lang!!
Lille Langbein Skrevet 26. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2008 Jeg koser meg og masse, og er virkelig glad for at jeg har hele høsten og fram til nyttår før jeg skal tilbake i jobb. Men det blir liksom litt latterlig når man gleder seg over at man har så mange ærend en dag, sånn som idag skal jeg ha storhandling av mat, på apoteket, innom gullsmeden og innom ny barnebutikk for å kjøpe litt småtterier. Haha. Jeg bor på bygda, så da begrenser det litt med kafeer, kunstutstillinger, babykino, åpen barnehage etc. Men er nå med på babysvømming og barseltreff, og går tur daglig.
Slæsh84 Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Her går dagene mine og fort,men føler det går mye i det samme. Husvask blir det lite av pga jeg sliter så me bekkenet mitt enda. Men hver mandag kl1750 går jeg på Pilates,da er min prinsesse på 3mnd i barnepassen på Elexia. Hver onsdag kl 11.20-12.30 går vi begge på "ny mor" på Elexia. Det er trim med baby.. Noen har baby på 4,6,8uker osv å noen på 3mnd,5mnd osv... Bare de ikke går heter det:) Kjempe kjekt,så får jeg behandling hos fysjoterap. for bekkenet mitt 1-2ganger i uka.. Ellers går jeg tur,men det er ikke så langt pga bekkenet. Har desverre ingen her hjemme som er ute i permisjon,de er studenter alle. Så litt kjedelig,men nå flytter vi snart,å da er det en masse vennepar som venter,har osv... Ellers går jeg å vimser litt i byen,koser meg med prinsesså mi/vår.. Synger å leker å prater...
mai mammaen til to Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 jeg føler jeg aldri har tid til å gjøre noe jeg...hehe f.eks så har jeg avtaler hele denne uken. i går var jeg å handlet litt og deretter i besøk. i dag gikk jeg lang tur med søsteren min, i morgen skal jeg på trilletur på sånn dib treff, på torsdag får jeg en venninne på besøk og det samme på fredag... i tillegg så har jeg en datter på 2 som skal hentes og bringes i barnehagen. når hun er hentet i 14-14.30 tiden er vi mye ute etterpå.så er det å lage middag osv.. syns dagene flyr..føler dette er første gangen ejg sitter meg ned i dag.hehe
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Er en del på farten, på besøk hos venninner som også er i permisjon, triller turer, "leker" og prater og duller med minstejenta, leker med storesøs når hun har fri fra barnehagen, og ellers går det i huslige gjøremål. Skal begynne å trene igjen nå snart så det gleder jeg meg til, bare litt "alenetid" for mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå