Gå til innhold

Blir barna tyngre?

Marthe22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som skrevet over så er det ingenting som tilsier at neste blir større, eller mindre for den saks skyld. Hver graviditet er ulik og hvert barn er unikt. Hvordan de kommer til termin kan også ha endel og si + mange andre faktorer.

Min nr 2 var 600g mindre, men kom også to uker før førstemann om man tenker termin.

• 2 uker senere...

Annonse

Prøver nå å bli gravid med nr. 4 - og håper IKKE at denne blir større, men de tre andre har overgått hverandre i vekt så jeg er neimen ikke trygg ....

Førstemann var en mnd før termin 4160g

Andremann var to dager etter termin 3940g

Tredjemann var fem dager etter termin 4680g

Og fjerdemann .. blir det over 5 kg da??? Gulp!!

Annonse

He He, tror dette er individuellt ja... Hos meg har alle 4 hatt ca lik fødselsvekt ,men lengde på svangerskapet har variert veldig..

Nr 1 4080g (gutt, 1 dag over termin)

Nr2 4190g (gutt, 1 dag før temin)

Nr3 4020g (gutt, 10 dager før termin)

Nr 4 3920g (jente, 13 dager over termin)

På den siste fikk jeg høre fra både jordmødre og lege at jeg nok kom til å få før termin, da de kom tidligere og tidligere...

Ha ha, jeg ga opp å vente, men da hun var ute så vi tydelig at hun ikke hadde ligget for lenge, så terminen må ha vært feil!!

Tror dette er blitt en "sannhet" fordi de færreste får mer enn 3-4 barn. Hadde alle fått flere ville de sett at vekta på barna ikke fortsetter å øke uendelig.

Min nr. 2 var ca 1/2 kg tyngre enn nr. 1 og nr. 3 ca 1/2 kg tyngre enn nr 2. Deretter holdt de siste 5 seg på ca samme tyngde som nr. 3, dvs rundt 4 1/2 kg.

Mine har blitt mindre og mindre, men jordmora mi har sagt at barna SOM OFTEST blir større og større. Men det er selvfølgelig individuelle forskjeller.

1. gutt 3870 g, tre dager etter termin

2. gutt 3720 g, 8 dager etter termin

3. 3290 g, 1 dag før termin

4. blir en gutt, og jeg har stoooor mage, så vi får se da om trenden fortsetter, eller om rekka avsluttes med en skikkelig plugg :)

Mine barn:

Nr.1: 4700

Nr.2: 3900

Nr.3: 4200

Nr.4: 3500

Jeg startet med et stort barn; 4700 og var utrolig spent med de andre. Vi har store barn i slekta og alle barna til min svigerinne har vært godt over 5 kg, men mine har heldigvis blitt mindre.

Venter nr.5 nå, så vi får se hva det blir denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...