Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 hei hei jeg skal forsøke å gå ned en del i vekt ved å kutte karbohydrater i hverdagen,og trenger så sårt ideer til matretter. min første dag i dag,,har begynt dagen med å spise et knekkebrød med skinkesmøreost. kan dere skrive opp en dagsmeny?? (håper noen orker å gjøre det,for jeg har ingen erfaring med dette) klem fra meg
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 vel, har du en filosofi eller er det bare det å minske mengden av karbohydrater? knekkebrød og alt annet brød/melvarer er uaktuelt på min filosofi..så det er litt hva du er ute etter.
solei Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Eg har kutta drastisk ned på brød,pasta potet og ris.Siser endel nøtter og i helgene litt søtt.Holder meg unna potetgull.Spiser frukt og grønt som vanlig. Ihelgene har vi gjerne pizza og reker..spiser dette for i ukene er eg streng. Spiser knekkebrød med oster om morningen eller egg og bacon(filetbacon..magrere) Spis med 4 timers mellomrom max. Har gått ned 7 kilo på 2 mnd....tar det rolig siden eg ammer.
Nenya^juni2010 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Her spiser vi ikke brød, pasta, potet eller ris. Idag til frokost har jeg spist en karbonade med litt tomat og agurk. Eller koker et egg. Du kan også bake soyabrød hvis du Må ha brød. På ketolyse.no selger de soyamiks, jeg har en fin oppskrift som blir nesten som vanlig brød:D Du kan også spise rugbrød, sånn som man får kjøpt i bokser, eller innpakket i plast. Til middag har vi kjøtt eller fisk, men grønnsaker eller blomkål og brokkoli grateng. Eller grønnsalat med litt tomat. Og fetaostsalat. spiser ikke frukt. Som snop har vi baconcrisp og mørk sjokolade. Kan også spise herstads geleer og sånn. Det er egentlig for de med diabetes og innholder nesten ingen karbo. Vi spiser også pizza, men med ketolysebakemiks i bunnen istedet for mel. går helt greit:)
Nenya^juni2010 Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 kom på mer:) Til kvelds kan du ha omelett, stekt egg, eller bare rester ifra middagen:)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Forslag til en dag. Frokost: 1 avocado, litt tomat, masse agurk og stekt bacon Lunsj: Omelett med fløte, sjampinjong, løk, kalkunpålegg og litt broccoli. Middag: Torsk og laks bakt i ovn med masse grønnsaker til (slå deg løs) Dessert: Heistad jordbær eller bringebærmousse med vispet krem Kvelds: Salat med fetaost og oliven. Dessert: Baconsvor Mellommåltider kan bestå av nøtter.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 (S)TinkerBelle <3 hva spiser du i løpet av en dag da?
Gjest Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 kan jeg få oppskriften på det brødet? er litt avhengig av brød,så det hadde vært fint. gullerøtter,,er det "lov" å knaske på som snacs?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Jeg spiser lite karbohydrater, men desto mer fett.. så det går vel ikke for det samme. Forøvrig spiser jeg ikke mye, 2 skiver lavkarbo-brød til frokost, en smoothie/iskaffe til lunsj, og kjøtt med grønt til middag
Gjest Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Miss Clawdy mmmm,,dette hørtes jo godt ut :-) men hvor kjøper du Heistad jordbær eller bringebærmousse hen??
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Jeg kjøper geléene på Mega eller en annen matbutikk. For å få mousse blander du inn vispet krem (oppskrift på baksiden). De er ganske gode, og godt å ha hvis søtsuget blir for stort:o) Skal du kutte karbohydrater slik at du kommer i ketose eller generelt bare kutte ned?
Gjest Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Miss Clawdy jeg skal kutte sånn at jeg kommer i ketose.
melkekua™ Skrevet 26. august 2008 #13 Skrevet 26. august 2008 Gulrøtter er fyfy når man er på ketolysekuren. Dette lavkarbobrødet baker jeg (hvis du finner de rette ingrediensene kan det bli 1g karber pr.skive, mitt brød blir 1,5g pr.skive): Siws brød Jeg tok: 2 bx cottage cheese 130 gram ketolyse bakemix 100 gram soyamel 30 gram linfrø 50 gram kruskakli 100 gram solsikkefrø 120 gram sesamfrø 8 egg 2.5 ts bakepulver 1 ts salt 0.5 dl matolje Knus linfrø og cottage chees med stavmixeren. Bland i resten ha i to teflonbrødformer, stek ved 200 grader varmluft nederste ribbe i ca 1 time. Jeg regnet meg fram til litt under 25 karbo pr. brød. Ca 1 pr. skive.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 26. august 2008 #14 Skrevet 26. august 2008 nej.. gulrøtter vokser under jorden og har flust av karbohydrater. generelt har alt som vokser under jorden mer karbo enn feks blomkål/brokkoli. mais er også fy. ser hun over her benytter seg mye av søtningsstoffer, noe som ikke alltid er like bra for alle og kan få vektnedgangen til å stagnere. rugbrød er også helt uaktuelt for meg da det har for mye karbo. noen stopper også opp av soyaproteinbrødet. en må nesten bare prøve seg frem. skal du i ketose bør du kjøpe og lese boka slank med ketolysekuren. du trenger også tilskudd av vitaminer og mineraler i form av kosttilskudd. en dag kan se sånn ut for meg frokost: en kopp kakao laget av fløte og kakao, ett egg med majones på. lunch: omelett med div. grønnsaker og noe kjøtt. gjerne leftovers fra middagen dagen før middag: kjøtt, smørdampet brokkoli og fløtestuet spinat.
melkekua™ Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Rugbrød har mange karber har det ikke??? det går i alle fall ikke når man følger ketolyse.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Benytter meg ikke mye av søtningsstoffer. Det var et forslag til til en dag. Fullt klar over hva aspartam kan gjøre med oss.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. august 2008 #17 Skrevet 26. august 2008 Skal du i ketose syns jeg du bør kjøpe ketolyseboka. I tillegg nytter det ikke å bare spise lite karbohydrater i hverdagen, da det tar ca. 2 døgn å komme i ketose.
mamma sin kompis Skrevet 26. august 2008 #18 Skrevet 26. august 2008 Slanket meg 15 kg på 8 mnd etter 1. svangerskap. Spiste minimalt med karbohydrater. Spiste en potet istede for to. Mindre mengder av ris og pasta. Spiste ingersrugbrød om morgene, knekkebrød ellers. Spiste hver 3 time. Spiste 5 om dagen. Drakk mye vann. Og gikk 1 time hver dag + styrketrening/kondisjo 3 ganger i uka. Lørdagene var kose dag. Spiste godis, og lagde go mat. Men med måte. Gikk ned ca. 500 gram i uka. Noe mer i starten men det jevnet seg ut, Tror jeg gikk ned 3 kg de 2 første ukene Eks. hva jeg spiste igjennom dagen frokost: 2 skiver ingersrugbrød med leverpostei og tomat lunsj: skinkesalat + frukt mellommål: yoghurt + frukt middag: 1 potet, gulrot/brokkoli/blomkål og karbonade, stekt løk. Brukte olje til all steking. Unngikk saus så lenge det lot seg gjøre. kvelds: knekkebrød med ost og parika + frukt Drikke: melk, vann 2 liter om dagen. Og viktig å ikke små spise mellommåltidene. Etterhvert som jeg holdt 3 timers intervallen, var jeg ikke sulten imellom. Var jeg evt. på byen og fikk lyst på is, tok jeg det som et måltid hehe..... Så man trenger ikke å sult for å klare å slanke seg... Lykke til...
Nenya^juni2010 Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 Vet ikke hvor mange karber rugbrød har, men faren min må leve på diett pga diabetes og han kan spise rugbrød. Men har er ikke i ketose heller da:) Men det soyabrødet Melkekua skriver om er noe ala det samme som vi baker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå