Gå til innhold

Babycall... Hvem anbefales??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er rimeligst??

Min gode venn lurer,

og takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt top com ,den som ble best i test hos TV2 hjelper deg. IKKE kjøp den, var noe skikkelig møkk,Den tar inn alt av andre signaler men ikke min datter,hører sykebiler,andre barn ,voksne-you name it! å da det var litt kaldt ute i vinter sluttet den å virke :(

Nå har jeg investert i en Super nova å er kjempe fornøyd.Den er litt dyr betalte 1000 kr på tilbud men jeg syns det er verd hver eneste kr.Har ingen problemer med den,Det er temp.måler på den ,så du vet hvor varmt det er inne hos barnet, du kan innstille så den pipet når det er mattid ++

Skrevet

jeg bruker visjon nova, den er med kamra, synes det er veldig greit, den va jo litt dyr da, 1999,- men absolutt verdt det... veldig kjekt vist vi står ute å prater med naboen, kan hele tiden se henne...

Skrevet

vi har Doro BM35 +1 og er kjempefornøyd med den!

Skrevet

koster forresten rundt 700kr (men den fås til 500kr hvis man kjøper den som ikke har en ekstra mottaker)

Skrevet

Vi har også super nova. Etter å ha prøvd x antall forskjellige typer i barnehagen der jeg jobbet var det den som som funket best, så da kjøpte jeg den til hjemmebruk også. Den når langt og sier fra når det er noe galt, noe jeg syns er ok... Dyr, ja... Men så virker den også da.. Og man kan levere den her og få låne en annen i mellomtiden den blir fikset hvis noe er galt.

Betalte 1199 på tilbud.

Skrevet

Topcom Kidzzz 25000 med kamera. Supert med kamera. Kunne ikke hatt uten. Relativt dyr da...ca 1800,-

Skrevet

Jeg venter på at ei venninne skal prøve ut phillips sin

(koster ca rundt 1200kr)

Super nova har jeg hørt ikke alltid har dekning,

men min søster er fornøyd,men sikkert alt etter hvor du bor osv...

Skrevet

Har superNova og er veldig fornøyd med den! Anbefales. Den kan kanskje ha litt mindre dekning enn andre, men den utstråler nesten ingen stråling i forhold til mange andre. Joda, den er litt dyr, men jeg synes barna være er verdt det=)

Skrevet

Har Philips sin, og vi er meget fornøyd med den. Har 150 kanaler som stiller seg inn atomatisk, har temp.måler( kan stille inn alarm om det overstiger/kryper under en bestemt temp.),5 nattasanger,svakt lys og man kan prate til baby. Alt dette kan styres fra foreldre-enheten. De kan brukes med batteri og strøm så det går fint an å ha den med på tur.

Skrevet

Jeg har også Phillips sin og er kjempefornøyd. Ikke noen andre lyder og heller ikke noe skurring når den står på. Gutten vår liker også å høre på musikken og roer seg. Musikken kan man stoppe eller starte fra den delen man har i stua og

Skrevet

Man bør ikke nødvendigvis kjøpe den billigste når det gjelder babycall. Super Nova er så vidt jeg vet den eneste som er sånn nogenlunde trygg når det gjelder stråling. De med walkie talkie funksjon er værst; de står og sender ut stråler konstant. Det er feil at Phillips har 150 kanaler eller hva tallet er; som det står under her så er det kun tillatt med 4 kanaler på en babycall, så dvs de har jukset litt med infomasjonen.

Om pris er viktig så finnes det sikkert brukt utgaver på finn :)

Super Nova har veldig god dekning, vi bor i murhus som er noe av det værste mtp dekning :) Jeg kan gå ned i boden, ut med søpla osv og fortsatt høre han.

Legger inn litt info om det med stråling - http://www.novababy.com/NO/index.asp

NOVA fokuserer på kvalitet, teknologisk nyskaping og krav til moderne design blant dagens foreldre. SuperNOVA var først i verden med dobbelt kode system, digital teknologi, LCD display og ansees som ledende innen begrepet barnets sikkerhet og din trygghet.

SIKKERHET FØRST:

Alle babycall sender radiobølger fra babyenheten for å kunne gi lyd til foreldreenheten. Dette skaper et elektromagnetisk felt rundt senderen, men styrken på feltet er meget forskjellig for de enkelte babycall. Styrken er relatert til utgangseffekten som måles i milliwatt (mW). Denne er proporsjonal med rekkevidden. NOVAs utgangseffekt er maks 10mW. Dette gir en minimal stråling, som kan sammenlignes med det å bevege seg i det offentlige rom.

FAKTA OM PULSERENDE STRÅLING:

Walkietalkie-babycall (PMR) har rekkevidde på 2-3 km. Den stråler med utgangseffekt opptil 500mW og er derfor lite egnet som babycall. DECT babycall sender radiobølger med kraftige, repeterende pulser på 250mW i korte tidsluker per sekund. Å oppgi gjennomsnittseffekt på 10mW er derfor grovt misvisende. Dette er mikrobølger på linje med en aktiv mobiltelefon. Dette gjelder også for DECT telefoner med babycall-funksjon og digitale babycall med pulserende stråling. Pulserende stråling regnes som skadelig for nervesystemet, og det er blitt påvist forandringer i barnets adferd ved bruk av DECT babycall. Enkelte vil hevde at det ikke er bevist skadelig virkning, men for et spedbarn med 50 % utviklet hjernemasse gjelder et absolutt føre-var prinsipp.

FAKTA OM ELEKTRISKE- OG MAGNETISKE FELT:

Slike felt finnes rundt alt elektrisk husholdningsutstyr og ansees ikke som skadelig. NOVA gir meget lave elektriske og magnetiske felt sammenlignet med gjennomsnittet for babycall. Dessuten reduseres disse feltene vesentlig ved batteridrift. Velg derfor en babycall med lang batterilevetid, både av hensyn til sikkerhet og komfort.

FAKTA OM ANTALL KANALER:

De frekvensbånd som av det offentlige er tildelt babycall, tillater kun 4 kanaler. Hver kanal kan imidlertid kombineres med et stort antall koder. Det er lett å bli lurt når enkelte

produsenter oppgir antall kodekombinasjoner som 16 kanaler. Definert på denne måten, ville SuperNOVA inneholde 256 ”kanaler”. NOVA vektlegger derimot foreldres behov for saklig informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...