Gå til innhold

Amming av prematur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her link til informasjon angående amming av prematurt barn og amming i forbindelse med keisersnitt? Jeg spør på vegne av en bekjent som bor i et land hvor det ikke er vanlig å la mødre amme etter keisersnitt eller når barn er født for tidlig til å kunne klare å die på egenhånd. Aller helst bør det være en side med fine engelske referanser som hun kan gi legene sine ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om dette, men kanskje du kan kontakte barsel på sykehuset du bor ved. Eller et sykehus i en av de store byene?

Vil tro de har engelsk info iom at vi har så mange nye landsmenn? Er i allefall verd et forsøk!

Vil tro at om du forklarer situasjonen at de er behjelpelige!

Skrevet

Hei! Kellymom.com er fantastisk på alt som har med engelsk-tekst og amming å gjøre!

Ja, det er sant at premature født før uke 31 ikke kan suge enda. Men i Norge ansees det da som så viktig at barna får morsmelk når de er premature at vi har melkebanker over hele landet! Dette doneres av mødre som har for mye melk, og gis da til disse små barna.

Såkalt "kangarooing" er fantastisk bra for premature, forresten!

Skrevet

Kan jo høre med ammehjelpen ev.?

Har prematur selv, men ikke såååå prematur da, men antagelig samme størrelse.... Vi lot henne får prøve litt innimellom - var rød av anstrengelse etter få min. Jeg pumpet meg og så fikk hun min melk på kopp (det går an å bruke en hvilken som helst myk kopp. Et eksempel er medisinglass (sånn man får på sykehuset med piller i). Greit at den er myk så man kan lage "tut".

Nå etter 5 mnd. er vi over på fullamming uten å bruke hverken kopp eller flasker!

Hils og si lykke til!

Skrevet

Jeg har to prematurfødte barn, uke 32. Begge to ammer. Begge fra uke 33. www.prematurforeningen.no har forum der du kan lese litt. Lurer du på noe kan du sende meg en pm :)

Skrevet

Takk for svar og gode tips folkens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...