Gå til innhold

Hjelp, kolikk, rotetid eller noe annet....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer fælt på hva det med vår nyfødte datter. Hun er 2 uker gammel og lager en del styr på ettermiddagen/kvelden. Er jo forbredt på litt styr og nattevåk, men skjønner ikke helt hva dette er. Hun sover om natta, men jeg ammer ganske hyppig, ca hver 1.5 til 2 time. På dagtid sover hun flere dubber på 1.5-2 timer og er litt våken om morgenen. Men er stort sett fornøyd da.

Men på ettermiddagen i 4-5 tiden vil hun ikke sove noe særlig, hun er stup trøtt det ene øyeblikket, for å så være våken det neste. Hun veksler mellom å være litt rolig når hun ligger på fanget til å være anspent og uttilpass det neste. Det virker på meg som om hun har en del luft. Men hun roer seg hvis vi bærer henne. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det skjer på denne tiden hver dag. Hun griner ikke så mye, men er tydelig uttilpass. Slik holder hun det gående til 9-10 før hun motvillig sovner og sover ganske urolig frem mot neste mating 2t senere.

Hva tror dere det er? Luftsmerter? Burde vi kanskje ta kvelden tidligere og legge henne i åtte tiden? Har alle en slik rotetid?

Alle innspill og gode råd taes imot med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kankje ikke alle, men veeeeldig mange har rotetid. Bare vær sjeleglad det ikke er værre enn det er. Kolikk er det ikke, da hadde hun hylt!

Vet jeg dier det en del, men klarer ikke dy meg, sorry, hehe. Skaff dere bæretøy så sparer dere armene for mye! I tillegg roer det babyen seg veldig fordi det minner om magen. Sjekk ut meitai eller elastisk sjal.

Skrevet

Masse skrivefeil, men er trøtt så skylder på det ;-)

Skrevet

Spebarnsurolig kaller vi det her, vi hadde MASSE av det. Fra kl 18 og utover hele kvelden, til leggetid ved midnatt.

Det var ikke skriking, bare sutring og urolighet.

Når er frøkna 8 uker og er myyyyyye roligere. Noen kvelden er hun urolig, men de siste 2 - 3 ukene nå har det vært lite og hun "legger seg" nå mellom rundt 22.30.

Så hold ut, det blir bedre!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...