Gå til innhold

Blinkesko til toåring????

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om blinkesko til en toåring? Er det unødvendig og for tidlig? Eller er det morsomt?

Jeg har kjøpt nye sko til vesla i dag, og de hadde dårlig utvalg i butikken i hennes størrelse, så jeg endte med blinkesko. Men jeg synes egentlig at det er et litt tullete påfunn for små barn.

Er det dumt å sende henne i barnehagen med blinkesko? Kommer det til å bli press for de andre barna om å skaffe seg slike? Vil helst ikke være den som skaper kjøpepress.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138537574-blinkesko-til-to%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Himmel og hav, du har ikke mange bekymringer eller? Det er mange unger i barnehagen som har blinkesko, de er jo ikke noe dyrere enn andre vanlige sko,da... Noen har det, andre ikke, det har aldri vært noe tema i barnehagen her i alle fall.

Jeg sier ikke at dette er en stor bekymring for meg. Jeg lurer bare på hvilke synspunkter andre har.

Jeg tenkte bare at blinkesko kunne være en ting som vakte litt oppsikt blant de små. Tror ikke jeg har sett noen i småbarnsavdelingen til jenta som har blinkesko. Og jeg synes ikke nødvendigvis hun skal være den som kommer med noe nytt og flott som alle andre også vil ha.

Men skoene var ikke noe dyre - har kjøpt mye dyrere sko til henne tidligere. Og det kan jo hende at flere andre har slike i barnehagen uten at jeg har sett det.

Det er jo ikke akkurat noe nytt, dette med blinkesko.. De fleste småtroll har nok allerede sett disse så tror nok du kan ta det helt piano og sende med jenta di disse fantastiske blinkeskoa imorra. Tror ikke de vekker den helt store oppsikten.

Vi kjøpte blinkesko til jenta vår på to år ved et uhell. De hun prøvde i butikken blinket ikke, så vi oppdaget ikke at det var blinkesko før vi kom hjem.

Du kan tro vi har fått mange kommentarer på dette altså! "alle" kommenterer dette, og synes hun er aaaaalt for liten for sånne sko. Og i barnehagen fikk vi beskjed av personalet om at blinkesko var uønsket fordi de var skadelige for miljøet.

Men vi er ikke gjort av penger altså, så tulla får bruke blinkeskoene frem til de er utslitt eller for små. Men vi kommer ikke til å kjøpe blinkesko igjen for å si det sånn...

Annonse

Hei.

EJg er ped-leder på småbarnsavdeligng, vi er 17 barn mellom 1 og 3 år, 11 av de små har blinkesko.........

Dette har aldrig vert noe tema, barna bryr seg ikke stort om det, og ikke noen andre heller for den saks skyld.....

Hordaland-

Min datter har kun blinke sko.Hun er 2 år.

Har 1 par i b.hagen og 1 par til annet bruk..Hun elsker dem.Har aldri falt meg inn at hun ikke skulle ha det.

Hadde hun fått valget på vintersko hadde hun nok villet ha blinkesko der også,men det finnes jo ikke akkurat gortex sko som blinker.hehe

Jeg tror MANGE har det og dem liker det.

Gutten min har også blinkesko, hatt det siden han begynte med joggesko i våres. Han har elsket dem fra første stund og blir nesten sinna når det regner og han ikke kan bruke dem.

Er veldig opptatt av lys som jo de fleste små barn er :)

Vi kjøpte blinkesko til vår toåring, det synes både jeg og han var festlig.. men det har de fleste unger rundt her så det vakte ikke oppsikt. :o) Jeg bryr meg uansett ikke så mye hva andre synes, så lenge jeg og han synes det er gøy/fint..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...