Gå til innhold

Hvilken barnestol...??

Anbefalte innlegg

Ja, spørsmålet er : Hvilken barnestol skal dere eller har dere kjøpt?? Er så mange å velge mellom!!:-) Hvis noen har noen erfaringer med de forskjellige bilstolene, så kom med dem!! ;-)

Har lest alt av tester! Men det kan være greit å høre andres meninger før man bestemmer seg.. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138537372-hvilken-barnestol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestemt meg nå for BeSafe izi Sleep i svart, den er fin og se på og har liggestillings-funksjon og er romslig med plass når vi får et vinterbarn som skal ha tykke klær på.

Samtidig sier flere at den er bra fordi den er så lang i ryggen, så barnet kan ha den mye lengre før man trenger å kjøpe ny.. :)

Jeg skal emmaljunga sin bilstol :) Hadde egentlig tenkt på maxicosi, men etter å ha prøvd begge med baby falt jeg for emmaljunga sin.

De er veldig like, men siden jeg skal ha emmaljunga vogn blir det emmaljunga bilstol. Den nye basen til emmaljunga er både med isofix og til bil kun belter.

Det som er dumt er at emmaljunga sin ikke er med i noen tester, men håper at de testene som emmaljunga selv har utført holder. Alle setene må jo testes før de blir sendt ut på markedet... Babyen satt foresten veldig bra i setet.

Annonse

Må bare komme med ett synspunkt!

Synes dere burde vurdere vekten på bilstolen også, har selv vært og sett på forskjellige bilstoler. Og jeg vet at barnet blir mye bært i bilstolen siden det er en kald årstid. Og da har jeg kommet fram til mitt synspungt om at en izi sleep er ufattelig tung viss du skal drive og bære på den rundt om med deg! Og i tillegg skal barnet vokse i den stolen! Jeg ville i utgangspungte ha en slik stol, men har nå bestemt meg for og finne en annen!

Dette er det jeg har funnet ut:)

Ja, er enig i at izi sleep er en kjempe fin stol! Men den er jo 6KG!!!!!!!!!!!!! Så med babyen oppi (når den er nyfødt) vil det tilsammen allerede være 10kg! Å det blir tungt å drasse på i lengden, og i hvertfall når den blir større... Kjempe synd, for det er jo en fin og god stol :-/

kommer til å kjøpe izi sleepen likevell jeg da! du bærer bare barnet inn og ut av bilen (som regel). viss du skal bære lenge, burde du vel kanskje vurdere vogna elle en bæresele? babyen skal jo ikke sitte lenge i en bilstol som du ikke kan legge ned til liggestilling...;)

• 2 uker senere...

Ang Izi sleep så finns det "klipps" man kan köpa till sin barnvagn och därefter koppla på bilbarnstolen, hör med din förhandlare.

Syns Izi sleepen verkar vara en super bra stol, har kommit godt ut i tester och bra att man kan fälla ner ryggen. Sen att den väger 6Kg får man bara ta, hört att Acta Graccos stolar är tyngre!?

Tänk säkerhet före dina armmuskler ;)

Her har jeg noe nytt å meddele etter at jeg nylig kjøpte bilstol.

Hadde suglet på Recaro sin bilstol, ettersom den var en fulltreffer i å matche interiøret på den nye bilen vår.. *kremt*

Men da vi spurte både den ene og andre butikken, og snakket med flere ekspeditører så anbefalte alle Maxi Cosi sin bilstol.

Fordi den har noe ingen av de andre stolene har, og det er en myk ekstra pute baki ryggen som skal gi bedre støtte til barnet de første 6 ukene som barnets rygg er veldig svak.. Så det ble Maxi Cosi på oss :)

DEFFINITIVT iziSleep!!! Den er kommet best ut på en drøss tester, har mulighet for full liggestilling er enkel og montere og er stødig. For oss er d uinteressant at den veier mer enn de andre, vi bar aldri pode nr 1 rundt i den uansett. Og om man ikke vil ta babyen ut av setet fås det adaptere til både Emmaljunga, Speedi og OTH (og sikkert fler jeg ikke vet om). At den er tung gjør den bare stødigere og mer stabil, OG den er større enn alle andre stoler, så man kan bruke den leeeenge.

Lykke til meg kjøpet :<)

Annonse

Styr unna tester!!! Lytt til erfarne selgere av barnebilstoler! Testene kan mange ganger lure folk til å velge en stol som nødvendigvis ikke er den beste i kollisjon! Testene vurderer stoler i alt fra vask av trekk, bruksanvisninger og monteringer. Er ikke det viktigste hvordan stolene er i selve kollisjonen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...