Gå til innhold

Kløe og tørr hodebunn...blir gaaaal! hjelp meg :(

Anbefalte innlegg

Har konstant tørr hodebunn, klør en del-veldig mye i perioder. Nå holder jeg på å bli gal. Har prøvd ulike shampooer fra apotek, frisør, helsekost... De funker i et par uker føler jeg, så er det tilbake.

Noen som har erfaring med det samme, og har funnet en "vidunderkur"???? Pliiiis hjelp!!

Fortsetter under...

Du MÅ bruke sensitive shampoo hele tiden ikke noe annet innimellom. Sensitive inneholder ikke parfyme og fargestoffer. >Bruk også hårkur i hodebunnen, et par ganger i uka. Invester i frisør produker så lover jeg at det hjelper. (er frisør)

fuktighetsKUR fra forsjelllige leverandører, med lite parfyme, ikke bruk får varmt vann i dusjen, hvis det er tørr luft hjemme hos deg eller på jobben kan du sette fram en bolle med vann så det kan fordampe ut i rommet.

Annonse

Har hatt samme problem. Har prøvd mange ulike sjampoer som jeg har fått anbefalt av ulike frisører, men den som fungerer for meg er REDKEN scalp relief. Vel så viktig som sjampo er stylingprodukter som jo blir sittende i hodebunn og hår. Jeg unngår parfyme. Sensitive er tingen.

Men som hun sier over her, ta en tur til legen, det kan jo være eksem, allergi, psoriasis..

Finnes også en kur i Bio+.

Jeg må dessuten holde meg unna hårskum. Kan bruke enkelte "geleaktige ting" fra frisøren og må ha skikkelig hårspray... Har prøvd meg på noen hårsprayer fra vanlig dagligvare... det går ikke så bra...klø-klø-klø... ;o)

Selukos kremshampoo ...reseptfritt på apoteket er fantastisk god. Den koster ca 50 kr.(Aller aller beste)

Fungoral reseptfri på apoteket er også kjempegod. Den koster ca 100 kr.

Jeg har slitt med det samme problemet i mange år, men disse shampoene tar det med en gang. De er kjempegode. Normalt vasker jeg håret med vanlig frisørshampoo, men når dette oppstår, tar jeg en vask med en av de og så er det borte. Begge skal masseres inn i hår/hodebunn og virke i 2-3 min. Deretter skylles ut.

Kjøpte ICON shampoo hos min bror som er frisør, og ble kvitt plagene jeg har slitt med hele livet. Bruker ikke annet jeg nå!:-) en hurigkur som også lindrer veldig i spesiellt dårlige perioder er å sette inn hele hodebunn med babyolje som du lar virke over natta. Så vasker du håret med vanlig grønnsåpe, det desinfiserer. Etterpå med mild shampoo. Funker veldig når jeg hadde dårlige hårdager:) dette kan gjerne gjøres en gang i uka til du merker bedring. Dette hjalp med mye mere enn de illeluktende kurene man får hos legen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...