gutt i mai. Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 min gutt på 4 mnd har fått smaksprøve på grøt i en uke nå,og det ser ut til at han liker det,når skal man øe til full porsjon?han får ellers i døgnet mme,hvor lenge mellom grøt og siste flaske på kvelden?
mastermind Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Bare for å ha sagt det først: Jeg vet ikke sikkert! Men her er min erfaring. Begynte med smaksprøve på grøt en uke før 4 mnd fordi jenta vår sutra sånn om natta, noe hun aldri har gjort før. Har alltid sovet godt, og vært våken en gang mellom 3 og 5 for mat. Bestemte oss for å prøve grøt da hun våknet 3 og 4 ganger tre netter på rad. (et mareritt for meg som ikke er vant til det, men vet jeg er bortskjemt med snill jente') Prøvde med to skjeer pulver et par tre kvelder. Det gikk helt fint. Hadde et par dager opphold, vet ikke hvorfor egentlig, ble bare sånn. tror vi ikke var hjemme i rett tid. men så prøvde vi igjen. hun spiste nesten opp de to skjeene, (ca 20-30 ml mme). sånn gikk det et par kvelder. Dagen etter spiste hun opp det. jeg lagde litt til siden hun gapte etter mer. spiste det også, og enda en. til samen ca 70 ml. nå er hun oppe i full porsjon. så hun har egentlig styrt dette selv. begynte veldig forsiktig. hun spiste det hun ville, så økte hun veldig en dag. En typisk dag her er 05: pupp 9-10: pupp... sover lenge=) 13: fruktpure og pupp 16: fruktpureog pupp(spiser bare noen få skjeer frukt, litt rart ennå) 18/19: grøt av 1 dl mme (en porsjon) 20.30: pupp og natt Min erfaring. Ingen fasit. Har ikke snakket med helsesøster eller noe, bare prøvd meg fram selv. Du merker selv hva din unge trenger. DU kjenner han best. lykke til.
gutt i mai. Skrevet 25. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2008 tusen takk for svar.da får vi bare prøve og gi litt mer,han synes det er veldig godt.det er sant som du sier,det finnes ingen fasit:)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Vi begynte med litt smaksprøve på lørdagen, meste kom egentlig ut igjen. Men i går ble han sur fordi han ikke fikk mer, hadde laga smaksprøve av ca 2ts grøtpulver. Torde ikke la han spise alt, siden han bare kanskje har spist 1ts av ferdig grøt dagen før..(Tror vel porsjonen i går hadde blitt 4-5 ts ferdig grøt eller no sånt) Men, i dag skal han få spise smaksporsjonen, spurte mora mi om dette- og hun sa at hvis han vil ha mer, er det fordi han er sulten, og da tåler det. Her er lillemann mest sulten mot ettermiddag/kveld, så sånn ser matdagen vår ut: ca 03: pupp ca 8.30: pupp ca 11.30: pupp ca 15.00: pupp ca 16.00: grøt ca 18.30: pupp og natta etterpå..av og til en flaske med 100ml velling i tillegg Av og til vil han ha en påtår mellom kl 23 og 01. Når han begynner å spise nesten en porsjon med grøt, flytter jeg grøten til kveldsmåltidet (etter pupp), og lar han begynne å smake litt middag. Når det er etablert, skal han få litt fruktmos til lunsjtid.. Må nesten bare prøve seg fram, tror jeg..er vel ingen fasit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå