Gå til innhold

Noen som har fått høyt blodtrykk-svangerskapsforgiftning nå??

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen forrige uke og da hadde jeg høyt blodtrykk. Det har jeg aldri hatt før. Så hun måtte ta masse prøver å sende til sykehuset. Har ikke fått svar på de enda. Men urinen var bra og hadde da ingen hevelser. Men blir fulgt opp med tanke på svangerskapsforgiftning.Synes det er fryktelit ille å skulle fått det så tidlig som i uke 25!! Noen med erfaring.?? Har aldri hatt dette før selv.

Men plages MYE med hodepine (som jeg glemte å nevne for legen) og er svært tungusten. Noen har visst slike symptomer også. Og nå i helgen merker jeg at jeg hovner opp i bena. SHIT! Og har slutta å tisse så mye som jeg pleier. Veide meg fredag før helgen og idag og gått opp en halv kg. Synes det var mye. Fikk beskjed av legen å holde meg i ro, men har vært sykemeldt hele svangerskapet og jeg er ikke noe annet en i ro....

Huff, trenger råd, synspunkter ol...

Fortsetter under...

Jeg har hver graviditet hatt høyt blodtrykk. samt at jeg får mye vann i kroppen. legene har et begrep som heter hvitfrakk trykk, som rett og slett er at en blir stresset av å ta blodtrykk og være hos leger. jeg har prøvd alt, puste rolig, ikke tenke på det etc. men det funker ikke.

jeg har fått legen til å ta blodtrykket mitt etter vi har målt magen, jeg får ligge der å slappe av mens han skriver i journalen min og så tar han trykket etterpå. funker fint. har egentlig ikke høyt blodtrykk blir bare stresset.

du kunne jo forsøkt noe sånnt evn neste gang. så er støttestrømper helt fantastisk for vann i beina. drikk masse. unngå salt. ligg med beina høgt mens du ser på tv om kvelden. (regner med du er som meg og gjør det, ligger i alle fall flat jeg. hehe)

håper du får positive tilbakemld på prøvene og at det ikke er noe "farlig" enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...