Gjest Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Hvordan gjør dere det? Gir dere begge deler til måltidene, det er jo mme i grøten? Han vil ikke ha mme etter han har spist grøt, og før har jeg egentlig ikke prøvd..... i natt spiste han heller ikke noe, så det ble veldig lite ren mme idag. (han er straks 6 mnd og får grøt morgen og kveld), får også vanligvis flaske med mme i forbindelse med legging. Ble kanskje rotete dette.. men dagen forløper seg sånn: Grøt ved 9-10 tiden Flaske med mme (ca 180 ml) midt på dagen Grøt ved 18 tiden Flaske med mme ved legging (kanskje 100 ml) Og som regel en flaske mme på natten (180 ml) Gir jeg for mye grøt siden han ikke er mer sulten, prøver å gi mme oftere, men han vil ikke ha.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Noen med flaskebarn som har en rutine på dette?
♥marita&jentene♥ Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 har akkurat begynt å gi mi lille jente grøt,å hun er ikke så veldig gira på dette,så jeg må blande ut grøten i flaske med mme i.denne blandinga får hun om morgenen i 8 tida,så spiser hun ca.100ml 2-3 ganger før hun i sju tida får ny flaske med samme blanding som til "frukost",viss hun ikke vil ha så mye melk så har jeg nå siste uka prøvd med litt grønsaksmos eller hva det heter eller slik fruktmos,bare for å få litt variasjon og ikke minst næring i tausa:)håpe dette hjalp deg litt.
ida2007 Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Jeg har en datter på 8 mnd og gi både grøt og mme. (Hun er ikke så veldig glad i middagsglass/middag...) Dagen forløper seg slik: 08.00 1 ps. grøt og 120 ml mme. 12.00 180 ml mme og fruktmos/skive. 16.00 1 ps grøt og 120 ml mme.(Eller envt middag i steden for grøt hvis hun vil ha) 18.30 180 ml mme. Hun drikker nesten aldri opp mme til måltidene. Hun er ikke glad i vann, og jeg føler hun må ha noe å drikke til måltidene.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Ok, tusen takk:-) Min liker godt vann, så han drikker en del vann når han får grøt og litt vann innimellom. Hun spiser altså ikke noe oftere enn min gutt da.. det er jo en trøst:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå