Gjest Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Skal prøve meg på melkefri diett en uka, da jenta vår bare skriker mer og mer.. masse luft i magen, og tydelig noe jeg spiser som gjør hun uvell. Trenger mange tips til hva jeg kan spise, både frokost, lunsj og middag, som ikke inneholder melkeproteiner! (vanskelig for ei som lever av ost ) takk!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Heisann! Vi er i samme båt vi da! Jeg har en sønn født dagen etter jenta di, og jeg er "melkefri" fra og med sist torsdag. Ser ikke de helt store resultatene her enda (annet enn at avføringen hans er mindre grønn, mer gul...). Men mat var det: Frokost blir naturlig nok brødskiver. Pålegg: Syltetøy, skinke, leverpostei, makrell, kaviar, og agurk, tomat, paprika osv for å friske opp litt. Drikker kun vann, eplejuice eller grønn te til. Appelsinjuice får han utslett av. Lunsj: Omelett med vann (sjampinjong, bacon osv på) Middag: Koteletter, all slags fisk, spaghetti med bolognaise saus (uten løk!), wok med kylling (også uten løk og kål), stekt ris med grønnsaker og egg, hamburger uten dressing.... Tja, det var hva jeg kom på så langt. Har jo ikke levd slik så lenge jeg heller. Men man blir oppfinnsom etterhvert! Selv er jeg forsiktig med frukt og til dels grønnsaker (fremfor alt kål, bønner og løk!). Drikker ikke kullsyreholdige drikker, eller kaffe/svart te. Ikke nøtter. Men jeg unner meg litt godterier og sjokolade uten melk. Det er verdt det hvis junior slutter å skrike! Lykke til!
Gjest Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Takk for tips! jeg skal starte imorgen. Det blir kjedelig, men verdt det hvis vi kommer nærmere å finne ut hvorfor hun har så mye luftsmerter. Håper det går bedre med gutten din etterhvert!
2hærligegutter Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Du kan bytte ut vanlig melk med: Havremelk,rismelk, soyamelk Erlet er en fløteerstatter. Bøffelmozzarella i stedet for ost (ikke god rå. må stekes) Alpro Soyayoughurt. Det var det jeg kom på i farta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå