Marianne83 Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Jeg har lyst til å kjøpe en kombivogn som kan brukes når ungen er nyfødt og videre i utviklingen (så lenge ungen har behov for vogn). Den skal være lett å trille tur med, enkle å bruke / justere, den skal passe til både meg og samboer i størrelse og den skal være stabil) Jeg har sett litt på easywalger sky og føler at den tilfredsstiller mange av mine behov samt at den tar liten plass når du slår den sammen. MEN jeg har jo ikke prøvd den. Er den stabil nok til en litt urolig baby? (med tanke på at den har 3 hjul). Noe jeg ikke har tenkt på?
LegallyBlond Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Det eneste jeg kommer på som kan være ett problem er at den kun er forovervendt. Når babyen vokser ut av bagen eller vil opp og se så må du ha barnet vendt fra deg. Men det er slett ikke sikkert det blir noe problem, mange som bruker den type vogn helt fra nyfødt og som synes det fungerer helt greit. Blir en vurderingssak. Dessuten er bagen til easywalker forholdsvis stor så om du ikke får en stor baby så kan den nok ligge i bagen ganske lenge. Vil babyen opp og se tidlig så kan du jo bare legge en dyne/teppe bak ryggen i bagen. Stabil nok er den iallefall. Har ikke erfaring med den selv, men har prøvetrillet den og den virker like stabil som vår oth. Og den er utrolig stødig og god. Den kan også være litt åpen i sportsvogndelen, men om det blåser mye er det jo bare å bruke regntrekket over. Kan også være du finner ett fottrekk som passer. Tror nok det er ett valg du blir fornøyd med! Skulle du ha betenkeligheter ang. at den kun er forovervendt eller litt lite lun så kan du ta en titt på teutonia mistral eller s3. Men dette er litt større og tyngre vogner da. Ew er del en av de letteste vognene på markedet, og en av dem som blir minst sammenlagt.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Super vogn, anbefales på det sterkeste! En drøm og trille, kommer seg fram over alt, kjempestabil, lett og tar liten plass sammenlagt.
Marianne83 Skrevet 25. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2008 Takk for svar! Godt poeng dette med at setet ikke kan snus og at den ikke er så lun når du bruker sports varianten av vognen... Mye å tenke på ved valg av vogn!!! Tar gjerne imot flere tips, for jeg er heeelt grønn! (vet bare at jeg ikke vil ha en tung vogn som det er vanskelig å svinge med... har jobbet i barnehage og trillet på en del shit som har forpestet turene!)
To gutter og en jente Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Dette er en super vogn! Jeg kjøpte vognen til forrigemann og var kjempefornøyd. Den er fantastisk god å trille, ungen har veldig god plass og den er veldig liten sammenlagt. Ikke ustabil i det hele tatt. (Jeg hadde en toåring i tillegg som klatret mye på vognen, uten at den veltet.) Bagen er veldig stor. (80cm lang). Jeg brukte denne til jenta mi var 9mnd. Hun hadde begynt å sette seg opp lenge før dette, men da la jeg bare en dyne e.l. i ryggen og tok på henne seler. (Slike løse seler som kan kjøpes i alle utstyrsbutikker). Da hadde hun det trygt når hun satt samtidig som hun hadde en lun og god soveplass. Vurderer faktisk å kjøpe samme vognen igjen denne gangen. Men har også veldig lust på en oth, for jeg syns den har litt finere bag. Minuset med denne i forhold er at bagen er liten og at den er mye dyrere. Så jeg går nok for en easywalker sky. Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå