Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har kjøpt en hel del alt.

brukt utstyrs lister fra div steder som veileder. ikke alt på disse listene man må ha. eller trenger med en gang.

http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=bs_content_right&func_id=26

http://libero.no/Pages/Dictionary/DictionaryTerm.aspx?id=6116

Så står det litt i den gratis boken du sikkert har fått hos jordmor/lege

Enjoy!!

Vi har kjøpt komode, seng, vognpose, dundyne, bodyer og strømpebukser (med og uten ull), teppe, sengklær, bleiebøtte, sparkebukse, kosedyr, brystpumpe, smukker, tynne vaskekluter ++. Vi har bestilt vogn, og den kommer om en liten måned... Har enda ikke kjøpt bilstol og stellekommode. mangler ellers noen småting.

Har kjøpt alt=)=) Stellebord med badekar, tåteflasker, smokker, brystpumpe, tepper/helsetepper, bamser, klær til den første tiden, bilstol, voksipose, saueskinnspose, vogn, laken, sengetøy, dyne, pute, madrass, sengehimmel, seng, vaskekluter, håndklær, gasskluter, flanellskluter, smokkeklipe, vognpynt, bleiebøtte og sikkert masse annet som jeg ikke kommer på i farten... Føler meg ferdig og har sendt ønskeliste på mail til familie:-) Er jo også jul rett etterpå;-)

Jeg har kjøpt ulllue, ullbodyer, vinterdress. Holder på å strikke ulljakke og mamma skal strikke ullbukse til. Holder også på å strikke ullpledd. I tillegg skal jeg kjøpe ullstrømpebukser, men har ikke funnet de jeg leter etter ennå.

Ellers har vi alt fra før av :)

Storesøster skal få ny seng, og lillebror skal arve den hun har nå. Må kjøpe ny madrass til lillebror, men alt dette ordner vi når vi er på plass i nytt hus om drøye 1 uke :)

huff, så flinke dere er... jeg har termin 4 nov... ikke kjøpt noe annet enn 2 stk bodyer som jeg kjøpte like etter jeg fant ut at jeg var gravid...var så skjønt siden de var så små... men føler liksom jeg har så god tid, at det er så lenge til 4 nov... men tiden fram til nå har jo gått så utrolig fort at jeg bør vel snart gi meg et spark bak å skjerpe meg litt.. plutselig er det bare noen få uker igjen...

men vet ikke kjønnet heller, og vil ikke kjøpe inn hvite ting:( synes babyrosa og babyblå er så skjønt:)

men men

Annonse

Vi har kjøpt inn vogn, seng, madrass, overmadrass, dyne, pute, sengesett, laken til vogn og seng, sengehimmel, sengekant, tepper/helsetepper, lammeskinn, bamse, bilstol, masse klær, kluter, håndkler, smekker, stellematte, badetermometer

Så skal vi få både saueskinnspose og voksipose:)

Mangler en kommode, badebalje, brystpumpe, ammebh, smokker, tåteflaske, litt mer klær - og diverse småstæsj. Har ikke helt oversikten enda. Har nå god tid enda, men merker at formen ikke er på topp. Og synes det er slitsomt å gå i butikker, så tror ikke jeg skal drøye så altfor lenge...

Lekegrind, vippestol, lekematte, leker osv. skal hun ønske seg til jul - trenger det ikke før det uansett. Og vet jo at alle vil kjøpe gaver til henne, og da er det jo greit å kunne få noe hun trenger:)

Vi har knapt nok begynt... Har termin 22. november, og synes egentlig ikke det haster enda - sånn rent bortsettt fra at det ikke er mange månedslønnene igjen å fordele det hele på ;)

Har så langt vært innom IKEA en tur og kjøpt kommode til klær (Malm 6-skuffers), et sengesett, tisselaken, noen kluter, uro til å ha over stelleplass, håndkle, nattlampe etc. Har kjøpt to bodyer, en liten bukse, ei lue og en heldress, i tillegg til en tøybleie... Holder på å strikke ullpledd, mamma har strikket hentesett og et sett i 3-4 mnd størrelse, bestemor holder på med en heldress og søsters skal også strikke endel småtteri. Ellers så har vi seng (etter sambo) og skinnpose (min gamle), og jeg skal sy både meitai og ringslynge selv.

Jeg har planlagt litt hva vi skal ha, har tittet litt på nettet og lest litt i andres erfaringer + hørt på venninner, så jeg vet sånn ca hva vi skal ha - må bare komme meg ut og få shoppet det hele ;)

Ting vi skal ha:

Vogn (Teutonia Prestige, bestilles på lørdag)

Diverse tilbehør til vogn (skinn, vognforlenger, stormtrekk osv)

Stelleveske (vurderer Jujube)

Bilsete m/base (Maxicosi m/easyfix)

Elastisk sjal (Mam Eco)

Madrass

Soveskinn (Nøstebarn)

Dyner (Høie Alllergo)

Pute (Høie Alllergo)

Sprinkelbeskytter (enkel hvit om jeg finner)

Sengetøy (2 til sett)

Laken

Tepper (etpar helsetepper + et bomullsteppe)

Soveplass i stua (Slyngevugge fra bykatari.no)

Stellebordsløsning ("heimsnikra" for å få plass...)

Badebalje (m/propp)

Babycall (vurderer Doro BM50)

Ammepute (kanskje... i såfall fra purnatur.no)

Håndkle (2 stk)

Badetermometer

Vanlig termometer

Neglesaks

Nesesuger

Tøybleier (har satt opp liste over hvilke jeg vil prøve)

Wetbag (til tøybleier)

Siklesmekker (etpar stykker i ull)

Bamse

Babygym (ikea)

Elektrisk brystpumpe (Medela Swing)

Ullklær (Nøstebarn, Janus ++)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...