Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Her fikk du en del negativ respons, så tenkte jeg skulle skyte inn at jeg ikke forbinder Samson med hverken hunder eller katter. Derimot var første assosiasjon bibelsk: Samson og Delilah. Historien deres har blitt både film, teater og opera. Syns navnet klinger fint med de andre barnas navn. Når det gjelder jentenavnene har en venninne akkurat fått en liten Vilja, og hun er bare skjønn, så jeg er vel litt subjektiv akkurat der. Vilja har forøvrig også rolle i en opera -- "Den glade enke." Lykke til med valget!

Annonse

Jeg synes Samson er helt nydelig og forbinder det ikke med ett dyr. Sånn sa mange da jeg valgte navnet til sønnen min også (han heter Ferdinand). De som kjenner oss tenker ikke på en ku når de ser han nå. Jeg synes Samson og Molly eller Samson og Otilia høres veldig pent ut og passer godt med søsknene.

Jeg forbinder heller ikke Samson med et dyr! Derimot så forbinder jeg navnet med bestevenninna mi sin farfar som het Samson, som også var vår nabo og en god kamerat av min bestefar. :-) Han var en kjempekoselig og snill mann, og jeg har BARE gode assosiasjoner til navnet. Men jeg kan ikke akkurat si at navnet er direkte fint, men ikke stygt heller. Men det er stødig og spesielt. Så gå for det hvis dere liker det! :-) Forresten så het farfar Samson`s søster Lilly, så jeg synes de to navnene passer fint til tvillinger.

Synes Samson er vanskelig å vurdere sånn på stående fot, har aldri hørt det før, og trenger litt tid til å smake på det. Men er ikke negativ til det i utgangspunktet.

Vilja er forresten nydelig, Vilje er også flott, vet om en kjempesøt jente som heter Vilje. Vet du om du venter gutter, guttogjente eller jenter? Alle navnene dine passer slik jeg ser det godt sammen med søsknenes navn, det liker jeg!

Venter en gutt og en jente :-)

Vi har blitt usikre på Samson, men synes det står litt i stil med Abel.. Hm.. Dette er utrolig vanskelig! Jentenavn liker vi Lilly, Molly, Vilje/a og Otilia.. Guttenavn er vanskelig. Liker Lyder og Ludvik..

Emine har i alle fall sterke meninger, men Abel og Celia sier ikke

så mye ennå :-)

Ludvig/Ludvik er et flott navn, men vet ikke hvor godt jeg synes det passer sammen med de andre navnene. Synes Peder passet bedre til spesielt Abel, og det er jo begge skikkelige og staute navn.

Vilja (Vilje) og Peder er fint. Emine, Abel, Celia, Vilja (Vilje) og Peder.

Det stemmer jeg for!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...