Gå til innhold

hvor offte spiser barna deres ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille gutten min vil ha mat vær 3 time, er der offte ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han..

Min gutt har nesten hele tiden spist hver 4 time, så var det en periode når han var rundt 3,5 mnd at han spiste oftere, så da ga jeg mer til hvert måltid, og da spiste han hver 4 time igjen. (han er nå 6 mnd om en uke)

Skrevet

han er 5 uker og han får mellom 150-200 ml vært måltid

Skrevet

5 uker ja.. det er hva min spiser nå det..hehe.. Men min er litt småspist da... Vet ærlig talt ikke. Du kan jo høre med helsesøster da. For regner med det er max hva han spiser...En sulten liten kar rett og slett.

Skrevet

Hei!

Jeg lurer veldig på det samme... Vår gutt er 3 uker, vet ikke hva han veier nå men var 4 kg da han ble født. Han spiser ganske nøyaktig 9 måltider hvert døgn. Det går mellom 3 og fire timer mellom måltidene fra kveld til morgen (spiser i 23-24 tiden, i halvtre-halv firetiden og mellom seks og syv på morgenen), men resten av dagen våkner han og vil ha mat med 2,5 times mellomrom - man kan nesten stille klokken etter ham! Han spiser mellom 100-110 ml de tre kvelds/nattmåltidene, men resten av dagen vil han helst slutte etter 60-70 ml. Jeg må holde ham våken, ha mellom-rap for så fortsette å mate, bleieskift midt i maten eller liknende for at han skal spise opp mot 100 ml. De gangene jeg ikke gjør noe for å få i ham mer krever han mat etter en time/halvannen - og det blir jo litt travelt... Jeg pumper og gir ett-to måltider om dagen med morsmelk, resten mme. Tilsammen blir dette 800-900 ml med mat i døgnet...

Noen som vet hva som er normalt - ser jo på mme pakken at det står 6 ganger om dagen eller noe. Er dette noe som går seg til etterhvert, slik at vi kan håpe på færre og større måltider?

Skrevet

Ja det gir seg, er nok litt sånn i begynnelsen før de liksom finner sin greie. Jeg gjorde som deg: pumpet så jeg hadde 1 til 2 måltider med mm om dagen, resten mme. Men min stilte seg ganske raskt inn på matintervaller på 4 timer, eller mer (han sov ofte 4-5 timer av gangen på dagen også... På natten spiste han som regel to ganger på natten og en gang på morgen før vi sto opp. Kunne også stille klokken etter han. Men uansett, det går seg til, alt er nytt for de små, de lager sine egne rutiner etterhvert.

Skrevet

Her spiste hun hver tredje time helt frem til 10 uker. De to siste ukene har hun spist hver fjerde ca. Men da spiser hun mere av gangen. På natta kan hun gå 7 timer ca uten mat. Spiser ca 150 ml eller litt mindre hver gang nå. Mindre hvis hun vil ha på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...