sprø prøver Skrevet 17. desember 2008 #51 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er bærer av en kromosomfeil som har 50 % arvelighet, men vi har 50 % sjanse for å klare det selv (tror ikke noe på det da) Jeg har hatt 3 SA, men frykter at det er noe annet feil også, for har mistet kjempekjempetidlig hver gang, bare såvidt fått påvist litt hcg (nivå på 25), så går det galt. Derfor tror jeg at noe annet også er feil (litt pessimistisk) Men herregud, 3 år???!!!!! Det tror jeg faktisk ikke har tålmodighet til. Det går så opp og ned med humøret i denne prosessen, jeg blir så sliten av å være så hjelpesløs og overlatt til andres velvillighet og hjelp for å komme videre.
LINEDRI Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #52 Skrevet 17. desember 2008 uff ja det är otroligt, 3 år är lång tid, jag förstår verkligen att det är påfrestande!! Jag håller tummarna på att ni blir gravid på första försöket, det är ni värd!
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #53 Skrevet 17. desember 2008 På de 3 årene har vi klart å få en jente helt på egenhånd da, så det er kanskje derfor det har tatt litt lengre tid?
sprø prøver Skrevet 20. desember 2008 #54 Skrevet 20. desember 2008 Vi fikk brev fra Karolinska i går, og er kalt inn til første møte mandag 16 februar.
mamma e best Skrevet 27. januar 2009 #55 Skrevet 27. januar 2009 vi har fått beskjed om et flott sykehus i tyrika med engelske og tyrkiske leger som er spesialister på pgd og invitro så vi ender muligens opp der....får ikke opp mailen min nå men når jeg gjør det skal jeg sette inn hjemmeside adressen deres for dere og oss som har vanskeligheter for å få igjennom pengestøtte til forsøk /og eller har vannsker med å få igejnnom papirer .(vi har flyttet til et alnd utenfor norge så her er det plutselig andre eregler igjen...sukk)og må betale det selv
pærebanan Skrevet 2. februar 2009 #57 Skrevet 2. februar 2009 Heia alle dere her inne Da er jeg tilbake. Har ikke gitt lyd fra meg på lang lang stund.. Har nå fått svar fra klagenemnda idag. Snakka med de på telefonen, og da sa en dame der at vår søknad ble godkjent. Endelig!!! Ventetiden er over, den har ikke vært lett. Vi var så i tvil på om vi skulle sende nytt ekstra brev til nemnda da vi fikk vite at søknaden ikke var fullstendig behandlet. Men vi gjorde altså ikke det. Nå vet vi ikke hvilket sykehus vi skal på, men regner med at det blir Karolinska eller det i Brussel. I et vedtak nemnda foretok tidligere, ble det henvist videre til Karolinska. Vi vet heller ikke mer om hva som er "neste steg" men det får vi nok tidsnok vite. Hvordan går det med dere andre nå da? Ser at det har vært litt "action" her inne, så spennende:-) Håper vi kan fortsette å følge hverandre i prosessen.
sprø prøver Skrevet 4. februar 2009 #59 Skrevet 4. februar 2009 Om 1 1/2 uke reiser vi til Karolinska på vår første time. Helt ærlig så har jeg det veldig tungt om dagen. Vet ikke helt hvorfor - men har ikke helt troen på at PGD kommer til å funke for oss. Jeg føler tiden løper av sted, og er sliten av all uvissheten. Hele greia begynner å tære på ekteskapet vårt også. Jeg kunne tenkt meg og adoptert, men det er et ikke tema som mannen min glatt klarer å vri seg unna å snakke om. Han er ikke typen som snakker veldig åpent om ting heller, så akkuirat nå om dagen går vi liksom rundt i et taust vakum, om dere skjønner. Huff, jeg er så sliten. Er det flere som har det sånn, eller er det litt unormalt dette???
Kiri 76 Skrevet 4. februar 2009 #60 Skrevet 4. februar 2009 Hei Sprø prøver! Så leit å høre at du har det tungt. Å ha en alvorlig arvelig sykdom er ikke lett, det vet vi som er berørt av dette. Jeg håper virkelig at det ordner seg for dere. Husk at det er større sjanse for å lykkes med graviditet etter 3 ivf-forsøk, enn å mislykkes. Og jo yngre du er, jo høyere sannsynelighet. Jeg har hørt at ca 70% kommer fra en slik behandling med et barn (ved 1 egg de 2 første forsøkene, og 2 egg på siste forsøk). Så oddsen er på din side:) Dersom man ikke lykkes, kan man gjennomføre flere forsøk, -da for egen regning. Eller man kan gå for egg-donasjon eller adopsjon. Eller naturmetoden. Vi har med andre ord MANGE muligheter!!!! Tenk på dette i prosessen din. Du har oddsen på din side:) Spenning i forholdet i en slik prosess er vanlig. Det kommer ofte av uvisshet og usikkerhet. Og i og med at vi ikke kjenner fremtiden, klarer man ikke finne svarene. Trøsten er at det ofte blir lettere når man "er i gang". Jeg håper det løser seg for dere også!! Jeg ønsker dere lykke til!
sprø prøver Skrevet 11. februar 2009 #61 Skrevet 11. februar 2009 Hei Elina. Jeg er litt nysgjerrig på om dere har fått innkalling til karolinska enda.
pærebanan Skrevet 12. februar 2009 #62 Skrevet 12. februar 2009 Nå sendes vårt henvisningsbrev til Karolinska og vi venter på brevet med innkalling til førstesamtale m.m. Spennende:-)!!!
Gjest Skrevet 24. september 2009 #63 Skrevet 24. september 2009 Hvordan går det med alle dere på denne tråden nå egentlig? Håper alt er fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå