AmExx Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Er det bare oss?? Har spurt andre om de opplever det, men nei.. Er ikke at det bekymrer meg eller noe, men lurer bare på om andre og opplever det, og hvorfor det skjer? Kun når vi ammer og jenta mi ligger på sin venstre side skjer det. Ikke hver gang men ofte. Det drypper melk ut av nesen hennes. Det plager henne ikke eller noe. Lurer bare fælt..
Expat Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hehe, slettes ikke uvanlig for storprodusentene nei. Bare bra for slimhinnene det
AmExx Skrevet 25. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2008 Åå, hehe.. Og jeg som trodde jeg hadde fått ned produksjonen... Jaja, bra for slimhinnene er det jo. Må ta med seg det alt det positive!
minou Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 jeg måtte le når jeg så tittelen på innlegget ditt, for jeg syntes det hørtes så komisk ut. Men det fikk jeg bite i meg, gitt...dagen etter begynte det å komme melk ut av nesen til lillebror også, gitt:-) Han har skikkelig melkebart når han er ferdig. Godt å høre at expat sier det er vanlig OG at det er et "storprodusent-problem"...jeg har aldri følt meg som en storprodusent før, men etter noen dager med intensiv pumping og hypppig amming flommer det for første gang over her! Det er jo nesten latterlig, men jeg gleder meg over alle flekkene på t-skjorten min...med datteren min hadde jeg ikke elkkasje en eneste gang i løpet av de 15 mnd. jeg ammet.
Jeinta78 Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Dette skjer med min lille sønn også. Spurte på ammehjelpen.no, hun hadde aldri hørt om det. Hun spurte både helsesøster og lege uten å bli så mye klokere. Konklusjonen var at det ant hadde med barnets sugeteknikk samt min utdrivningsrefleks å gjøre. :-)
juli 2013 Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Du er ikke alene, dette skjer med min jente også (2mnd nå). Og bare når hun ligger på sin venstre side. Sa det til de på helsestasjonen, de mente det var fordi det kom mye melk ut av brystet, samt at babyen sugde hardt og effektivt. Dette er ikke noe farlig ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg kunne ikke ligge og amme jenta mi. Det rant ut gjennom nesa hennes. Helt normalt sa helsestasjonen. Da hun var 2 mnd ble det ved en tilfeldighet av lege oppdaget isolert ganespalte på henne. Den var så liten at legen ikke visste om det var av betydning, men han henviste oss til Rikshospitalet. Hun ble operert som 1-åring og er nå helt fin! Hører med til historen at når hun gulpet kom det også ut gjennom nesa... Er svært få barn som fødes med slik ganespalte i året, og derfor tror jeg at verken barsellege eller helsestasjon fanget oss opp.
*En rosa og en blå* Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Dette skjer med snuppa vår også - når hun ligger på sin venstre side! ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå