Gå til innhold

Er 3-hjuliger for ustabile?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig lyst på bugaboo, men vurderer også Teutonia S3 fordi den virker mye bedre å trille i marka og på lange turer.

Jeg skjønner jo at en trehjuling nødvendigvis er litt mindre stabil enn en firehjuling, men er det et praktisk problem? Noen som synes det er utrygt å bruke trehjuling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen 3hjulinger er ustabile ja, men det kan 4hjulinger også være.

Andre 3 hjulinger er så stabile som overhode mulig.

Anntal hjul er ikke det som avgjør stabiliteten, men hvordan vognen er konstruert.

TFK for eksempel er mer stabil enn alle verdens 4hjulinger.

Når det S3 tror jeg den også er veldig stabil, så det trenger ikke være et avgjørende punkt i valget mellom de to.

Men jeg hadde uansett gått for Bugaboo.

Skrevet

Signerer henne over, noen trehjulinger er ustabile. Andre ikke. Jeg skulle aldri ha en trehjuling fordi jeg trodde de var forferdelig ustabile, men etter å hatt noen trehjulinger er jeg helt frelst. Føler meg trygg med å bruke dem. Du venner deg til å kjøre en og du tar dine forhåndsregler (bla være forsiktig når du skal opp på fortauskanter, eller kjører på siden i en bratt skråning). Noe du uansett også bør gjøre med en firehjuling).

Jeg har/har hatt Gt safari, OTH urban jungle og Phil&Teds sport. Disse tre går for å være meget stabile trehjulinger. Det samme skal Easywalker, TFK og Teutonia spirit s3 også være.

Bugaboo er ei kjempebra vogn. Og vi er svært fornøyde med den. Men jeg synes ikke den er ikke spesielt godt egnet til turer i marka.

Alternativt kan du jo kjøpe buggis og så velge en billig joggevogn/joggevognlignende sportsvogn, a la Troller jogger eller biltema joggevogna til turer i skog og mark :)

Skrevet

Jeg også trodde at 3 hjulinger var ustabile, helt til jeg kjøpte en søskenvogn med 3 hjul. Men man skal aldri forlate et barn i en vogn over lengre tid uansett, for en vogn kan bekke uansett om den har 3 eller 4 hjul.

Jeg ville vel gått for en med litt store hjul, og som ikke virker for stiv, og som er god på vinterføre. GT sin vogn er veldig god, men kanskje ikke så godt egnet til nyfødte...

Skrevet

Jeg hadde 4-hjuling til min første og kjøpte en lettere 3-hjuling til barn nr 2. Er helt uenig i de som sier at en 4-hjuling er så mye stødigere, virker som de ordene stort sett kommer fra de som ikke eier 3-hjuling selv. Nå står vår 4-hjuling hos mine foreldre, vi bruker den når vi er på besøk hos de. MEN jeg er alltid veldig fornøyd når jeg kommer tilbake til min 3-hjuling. SÅ mye bedre å trille!

Skrevet

Jeg har personlig kun erfaring med 2 typer 3-hjulinger, hvorav ene er TFK og andre er Quinny Speedi XL, og sistnevnte får absolutt strykkarakter fra min side når det gjelder velting, maken til ustabil vogn skal man lete lenge etter, jeg skjønner faktisk ikke at vogna fremdeles blir produsert, eller solgt på det norske markedet som jo er veldig strengt når det gjelder sikkerhet osv?

TFK derimot har jeg god erfaring med, den er solid og robust og det skal mye til før den velter. Min 2-åring greide å velte i den når vi var på stranda og vogna sto parkert i sanda i en nedoverbakke, den veltet da hun begynte å klatre rundt på fotbrettet, men det var jo ikke overraskende under de fskrå orholdene og på det underlaget. Ellers har jeg aldri opplevd situasjoner hvor den virker ustabil eller vist antydning til å vippe over. Quinnyen derimot, velter bakover på flatmark.bare ryggen er nedfelt omtrent, skal veldig lite vekt fra et barn til oppi den før det tipper over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...