Gå til innhold

spiser dere paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det går over i morsmelk... ca 2% ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar en sjelden gang. og når jeg hadde brysbet. så fikk jeg resept på parlagin forte

Skrevet

tok det for å få ned feberen da jeg hadde brystbetennelse. de på sykehuset som anbefalte det. har ikke tatt noe mens jeg har gått gravid, og heller ikke ellers når hodepinen sprenger på etter hun kom, men hadde jeg ikke tatt da hadde jeg ikke greid å gi hun mat, var helt ferdig.

alt med måte da..de forsikret meg om at det ikke var skadelig for babyen min, men holder meg unna ellers :)

Skrevet

Jeg har tatt paracet.. Det er jo ibux man ikke skal ta.. Tok to mot veeeldig høy feber ved brystbetennelse, og har tatt mot hodepine.. Det er jo ikke slik at jeg knasker i vei, men strekker meg så langt jeg klarer.. Får ikke dårlig samvittighet, og tenker ikke noe på det etterpå, for det er ikke farlig..

Skrevet

Trodde ikke paracet var no problem, jeg fikk det som smertestillende etter ks ved forigemann. og har tatt det nå ved hodepine og magekatarr, normalt ville jeg tatt 4 stk 500 mg, ved smerter men nå tar jeg kun 2 (når jeg har magekatarr, ikke hodepine)

Skrevet

Spiser og spiser, fru blom. Det er mye man spiser som går over i melken og ikke alt er farlig.

Når jeg har migrene tar jeg paracet selv om det går over i melken, men ikke mer enn jeg absolutt må for å kunne åpne øynene uten å spy.

På sykehuset ga de meg to paracet hver fjerde timer for etterveer. Det er ikke verre enn at de langet det over en lav sko.

Skrevet

Fikk beskjed av legen om at jeg kunne ta paracet, men ikke ibux da jeg trengte febernedsettende. Men vil ikke påstå at jeg "spiser" det. Tok 2-3stk pga feber, men vil nok si at jeg forsøker å ta minst mulig så lenge jeg klarer meg noenlunde uten..

Skrevet

jeg fikk paracet på sykehuset pga etterriene.. det er nok ikek farlig..;) gir babyen paracet også..;)

Skrevet

Forstår ikke helt hva du vil med innlegget ditt HI?

Jeg fikk paracet på sykehuset etter KS, er nok ikke så farlig. Hadde også en sinnsyk tannpine for en stund tilbake, og da ble det litt paracet, gitt :-)

Og som andre her sier, så kan en jo gi paracet til barna også. Helsesøster anbefaler å ha det i hus etter vaksine o.l...

Spis paracet når du må ha det, men alt med måte, selvfølgelig!

Skrevet

Fått beskjed av legen om å ta paracet + paralgin forte ved migrene (da jeg var gravid og når jeg ammer).

Ja, det går over i melka. Men barnet tar ikke skade av det en skjelden gang!

Skrevet

Jeg også fikk beskjed av sykehuset om å ta 2 paracet hver 6.time ved brystbetennelse for å få ned feberen. Det var ikke farlig sa de. Det er den eneste gangen jeg har tatt, men tror ikke det har skadet snuppa akkurat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...