Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Sønnen min på 2,5 år tåler ikke melk og kan ikke drikke det eller spise mat som inneholder melk. Fram til nå har det gått greit i barnehagen, de har klart å "lure han" med å gi han alternative produkter. Men nå har han begynt å forstå at han ikke får det samme som de andre barna og nekter å spise så lenge han ikke kan få prim og ost som de andre. Syntes det er så leit og får helt vondt inni meg når jeg tenker på de fristelsene han blir utsatt for hver dag og han er for liten til å forstå hvorfor han ikke kan få som de andre barna. Har prøvd å forklare at han får vondt i magen av melk, men han er for liten til å forstå det. De andre barna kan jo spise det.... Dette er fryktelig vanskelig. Noen med erfaring, tips, råd eller trøstende ord til en fortvilet mor???
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Hva med å gjøre allergien til noe kult? Kanskje gutten din kan få sin egen boks med eget pålegg til å ha i bhg-kjøleskapet? Nå kan man jo få kjøpt så mye i minipakninger. Ellers kan man kjøpe soyaost o.l. på helsekosten. Du kan pynte boksen med sjørøver og krokodiller. Spiser han godt med mat kan han kanskje få en premie hver fredag - fordi han har vært så flink.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Finnes det virkelig soyaost? Det visste jeg ikke.Flott. Det var gode forslag som jeg skal bringe videre til barnehagen. Tusen takk!
Expat Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hei! Jeg er melkeallergiker selv og har lært en del merker etterhvert. Kavli kaviar er uten melk, det kan du kjøpe i engangstuber og ha i matboksen. "God og mager" merket er uten melk (noen har "spor", det står på pakken). Pølser av div sorter, leverpostei også! Det kan jo alle få, de er ikke noe dyrere enn de andre wienerpølsene! Utenmelk.no har en hel liste av erstatningsprodukter, forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå