Gå til innhold

Matintro; poden liker ikke middag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så langt introdusert to grøtmåltider, samt litt frukt nå og da. Men middagsmat vil han ikke ha! Brekker seg uansett hva det er. Skal jeg

A) Droppe det måltidet, nøye meg med mm? eller

B) Gi enda et grøt/fruktmåltid? Inntil han etter hvert forhåpentlig liker middag bedre.

Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sleit med det samme, til vi prøvde grsaksmos med masse mais, og litt gulrot. potet ga vi helt opp!

prøv en mos med mais, og se..

Skrevet

Har du laget sjøl eller kjøpt?

1. mann her likte ikke hjemmelaget til å begynne med, måtte begynne med kjøpt. etterhvert ville han ha hjemmelaget også

Skrevet

Et VELDIG godt tips her er å blande ut middagsmaten med litt morsmelk - snuppa mi brakk seg av middagen den ene dagen, men da jeg blandet det med litt MM neste dag spiste hun hele porsjonen :)

Et annet tips er å blande inn litt usaltet smør- da blir smaken bedre.

Ikke rart de ikke liker det, egentlig, alt smaker jo fryktelig...

Skrevet

Har prøvd med plantemargarin uten melk osv, men mm har jeg ikke prøvd enda. Men det ser nå ut til at dere ikke ga opp middagen, men fortsatte inntil det ble godtatt.

Får bare fortsette å prøve meg fram da.

Takk for svar!

Skrevet

Hei! Jenta mi er 7 mnd og brekker seg og kaster opp av alt som heter middag både hjemmelaget og kjøpt. Så jeg har gitt det opp foreløpig. Har begynt å kjøpe disse fruktmosene med fullkorn/ris o.l og gir det som et måltid.

Virker som noen barn bare er sånn. Men vi skal på ekstra samtale på helsestasjonen om 1 uke, bare sånn for å sjekke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...