Gå til innhold

Frustrasjon i forhold til arbeidsgiver.. IA bedrift.

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 20 i mitt andre svangerskap. I mitt første svangerskap var jeg fullt sykemeldt fra uke 26. Det var egentlig alt for sent. Ble aldri ordentlig bra etter fødselen.

Nå har jeg kun jobbet 50% og 30% i dette svangerskapet. Nå får jeg ikke dette til å fungere lenger. Jeg blir ikke bra mellom hver vakt selv om det bare er en eller to i uken og jeg blir da hele tiden bare værre. Når jeg hadde ferie så ble jeg kjempe bra i bekkenet mitt. Nå har jeg vært hos legen i dag og er nå 100% sykemeldt. Jeg orker ikke å gå med konstante smerter og bare måtte ligge- sitte hele tiden når jeg kan unngå det. Humøret mitt blir også på bånn og det blir veldig mye på min samboer med hus og datteren vår. Han har også nå satt ned foten og sagt at nå er det nok. Ikke mer jobbing.

Problemet mitt er at sjefen min ikke er så veldig forståelsesfull. Han vet ingen ting om bekkenløsning og vil hele tiden tilrettelegge for at jeg skal være noe på jobb. Men det ønsker jeg ikke lenger, men synes det er vanskelig å snakke med ham om det. Jeg føler dcet som bortkastet å skulle være på jobben en time eller to i uken. Har ingen interesse for dette. Jeg vil satse på å ta det med ro og gå til behandling. Noen som har noen tips om hvordan håndtere arbeidsgiver og det at vi er en inkluderenede arbeidslivsbedrift??

Fortsetter under...

Er det ikke slik at legen din kan krysse av for at det er "tungtveiende medisinske grunner" for at du skal være 100% sykemeldt? Og da kan jo i grunn ikke sjefen din protestere heller? Har ikke akkurat noen gode tips for å få sjefen din til å skjønne hvor ille det er, men jeg har vært i tilsvarende situasjon, og sjefen min måtte jo bare godta at jeg ble 100% sykemeldt. Det er jo greit at IA-bedrifter skal legge til rette så godt som mulig, men i noen tilfeller kan man bare ikke tilrettelegge godt nok, altså at man er for syk til at det har noen hensikt.

Du kan jo prøve å forklare at det er til arbeidsplassens beste at du sykemeldes 100%, med tanke på kroppen din etter fødselen og. Det er faktisk folk som får så store plager at de blir uføretrygdet etter fødselen, og man skulle ikke tro at det er i sjefens interesse. Si at sykemeldingen også har en forebyggende effekt, og at det derfor er større sjanse for at kroppen din fungerer godt når du skal tilbake i arbeid etter permisjon.

Lykke til uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...