Gå til innhold

mens-syklus 6 mnd etter fødsel- noen erfaringer?

Bohema77

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått tilbake mensen og lurer på om den nå vil være stabil eller ikke. Dette er kanskje litt individuelt, men vil bare høre om dere har stabile syklueer etter den først er kommet igang. Jeg ammer ennå 4 ganger pr dag, ikke på natt. Vi planlegger en til, så vil jo helst klare å følge med når eggløsninga kommer. Jeg kjenner vanligvis eggløsning og har mens-smerter. Første gangen nå kjente jeg ingen av delene og ble svært overrasket..:)

Fortsetter under...

Jeg fikk tilbake mens etter 5,5mnd og da var den ikke reglemessig. Vi ville også ha to tette. men det var fra fire til sju uker mellom hver eggløsning så vi "klarte" det ikke før på tredje eggløsningen ;-) Hadde jeg gjort det omigjen hadde jeg kjøpt eggløsningstest for å få forgang i saken... Lykke til!

Jeg er nå gravid med nr 6, og etter de fire første har ikke mensen vært regelmessig før etter et års tid. Har fått mensen tilbake etter kun noen uker etter fødsel og ammet mye både dag og natt. Etter nr fem var jeg så lei av å vente på mensen, så jeg begynte å ta tempen. Visste jo aldri når jeg kunne forvente å blø. Fungerer jo ikke hvis du planlegger å bli gravid, men jeg fikk ihvertfall pekepinn om jeg skulle vente på mensen eller ikke. Fikk bare prøvd det ut i en periode, for ble gravid. Hadde da eggløsning på dag 24. Har vanligvis 28 dagers syklus, så systemet var ikke helt i gang igjen. Babyen min var da ca 8 mnd.

• 3 uker senere...

Annonse

Slik var jeg med mine to også. Mens med en gang.

Det første jeg fikk høre av bestemoren min da jeg var gravid, var at amming og manglende mens ikke var beskyttelse. Eggløsning kommer før mens, så de som tror de er "sikre" kan få seg en overaskelse.

Mitt beste råd for å "finne" eggløsningen, er å kjenne på lysten :) Mannen min vet alltid når eggløsningen min er ;p

• 4 uker senere...

Dette er jo veldig individuelt. Jeg fikk menstruasjonen tilbake etter tre måneder, til tross for fullamming, men sjelden natt. Rett på regelmessig syklus etter både barn nr. 1 og nr 2. Var altså forberedt på dette etter nummer en men, vel litt overrasket allikevel, da jeg nå er gravid igjen mens jeg fremdeles fullammer en liten gutt på 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...