Gå til innhold

Flytte fra barnehagen deres i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Vi skal flytte til Trondheim fra Oslo hvor lillejenta vår har hatt barnehageplass siden hun fylte 1 år (hun er nå 1,5år). Vi fikk ikke vært med i hovedopptaket i Trondheim fordi vi rett og slett ikke visste at vi skulle flytte før jeg plutselig hadde et jobbtilbud på bordet nå i august. Begynner i ny jobb 1.oktober, og har ingen som kan passe jenta vår! Noen som har noen tips til barnepass?

Tenkte at dersom noen vet om noen som skal flytte fra barnehagen sin i området Strindheim-Lademoen-Møllenberg-Singsaker-Berg, kunne vi søkt plass i den barnehagen, det ville i alle fall gitt mikroskopisk større sjanse for å få en plass! Vet du om noen, så kan du kanskje tipse meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen som skal slutte i barnehagen, men jeg var i litt samme situasjon som deg for en mnd tilbake. Fikk meg uventet jobb, og hadde ikke søkt til hovedopptaket. Nå har jeg klart å skaffe meg barnehageplass. I Trondheim har de rullerende opptak, og såpass tidlig i året er det faktisk plasser der. Gå på hjemmesiden til kommunen. Der ligger det ute plasser som er ledige nå. Ellers ville jeg bare ringt den enkelte barnehage og høre. Kanskje vet de om en plass som snart blir ledig. Om du legger inn en søknad, kan du alltids rotandre den i ettertid slik at du har den barnehagen som har sagt de har plass øverst.

-Lykke til!

Skrevet

Takk for gode råd. Har ringt kommunen, men de sier at det nok blir vanskelig å få plass i området hvor vi bor. Og siden jeg skal pendle ut av byen i den ene retningen, og mannen min i den andre retningen, hadde det vært greiest med barnehage/dagmamma akkurat rundt hvor vi bor. Det er noen ledige plasser på kommunens hjemmeside, men de er på "feil" sted. Har ikke lyst til at datteren min skal måtte bytte barnehage mange ganger, selvom det er mulig å søke om overføring. Vi har også ringt mange barnehager, og alle som mannen min har snakket med er mye mer imøtekommende enn de som jeg ringer. Pussig, ikke sant? :) Har hørt at barnehager liker engasjerte fedre. Kanskje det er noe i det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...