Gå til innhold

Litt skuffa over UL....

Anbefalte innlegg

I dag var vi på UL. Det er min første UL, og da vet jeg jo ingenting om hva som skal foregå. Følte det ble litt dumt å spørre å grave og mase, så jeg lå der og fulgte med på hva jordmor sa. Alt stod bra til med den lille, og det var virkelig en lettelse å høre. Fikk med noen bilder som vi kan vise frem også, helt topp. Så når hun var ferdig med å måle alt, sa hun at vi var ferdige. Jeg ville jo i utgangspunktet vite kjønnet om det var mulig, men når jeg spurte om det, så sa hun at det hadde vi ikke spurt om, så da hadde hun ikke sjekket. Jeg lå jo der fremdeles jeg, men da virket det som om hun ikke ville mer. Ble litt skuffa, for det er ikke lett å vite hva man skal spørre om, og om man maser for mye eller noe sånt. Jeg er vel litt av den typen som har "lua i hånda" og sier takk og farvel. Så da fikk vi ikke vite hva det blir, men må leve i spenning en stund til... Et tips til andre som en litt beskjedne. Neste gang skal jeg ikke være det ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138533049-litt-skuffa-over-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes merkelig ut! Da jeg var på UL sa hun at de alltid sjekket kjønnet uansett om foreldrene ville vite eller ikke. De måtte jo sjekke at alt var i orden der også!

Jeg visste ikke de to første gangene, men denne gangen vet jeg!

Kjedelig at du skulle oppleve det slik. Er jo et av høydepunktene i svangerskapet å være på UL, så de burde ta seg god tid med hver enkelt...

Opplevde noe av det samme, men ikke angående kjønnet.

Kjempeflott å se babyen på UL, at den bevegde seg og alle mål var fine. Men da vi skulle ha et bilde av den lille lå han/hun med ryggen til, og jordmora ventet ikke på at mini skulle snu seg og printet ut bildet som det var. Ser hodet, ryggraden, kulemagen og litt av lårbeinet...

Blir nok 3D UL om et par mnd ja!

Skjønner at du opplevde dette spm trist ja, spesielt med tanke på at du hadde lyst til å vite kjønnet. Desverre er det ikke noe selvfølge at de sjekker kjønnet på barnet, da dette opprinnelig er en kontroll hvor man sjekker om alt står bra til med barnet. Så man må nok ofte spørre om kjønn dersom man vil vite det.

Jeg ble advart på forhånd av andre som har opplevd det samme som deg, og sa derfor i fra med en gang at vi gjerne ville vite kjønnet dersom det var mulig. Det værste var at hun likevel holdt på å glemme det. Jeg måtte minne henne på det til slutt da hun skulle avslutte kontrollen med å ta bilder. " Oi, ja det var det kjønnet å ja, det hadde jeg helt glemt", fikk jeg til svar. Det skal tydeligvis ikke være så lett dette med kjønn;)

Dersom du virkelig vil vite kjønnet og synes det blir vanskelig å vente til barnet kommer vil jeg råde deg til å ordne deg med en 3D ul. da får du også et mye sterkere bilde av barnet:) Det koster jo litt, men er kanskje verdt det. håper det ordner seg for deg:)

Lykke til!

Tror egentlig ikke jormødrene er så interessert i dette med kjønnet. De vil bare se at alt er som det skal med babyen, og så mener de at det er uvesentlig hva slags kjønn det er. Det er i hvert fall min oppfatning av det etter å ha opplevd litt av det samme som dere, og diskutert det med andre venninner som er gravide. For meg så er det litt sånn at selv om det ikke betyr noe for meg om det er gutt eller jente, blir like glad for begge deler, så hadde det vært hyggelig å snakke om den lille som han eller hun.

Har ennå ikke bestemt om jeg skal ta en ultralyd til for å finne det ut. Noen som noe tips ifm 3D eller vanlig, og eventuelt uke det er lettest å se?? Tar imot råd med takk:-))

Nå har ikke jeg vært på 3d ul så vet ikke helt om jeg kan svare på det. men leste i et annet innlegg at uke 27-28 var passende uker. da har babyen fått godt med fettlag osv. hun hadde to erfaringer med 3d ul og var veldig fornøyd:) du kan jo ringe til en praksis hvor de utfører 3d ul eller ta en prat med legen din om hvilke uker det kan lønne seg å dra dersom man har lyst å vite kjønn. regner med de kan svare deg:)

håper dette var litt til hjelp ihvertfall:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...