Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 3 søskenforsøk ved st olavs,med neg resultat. Planlegger å kjøpe en 3 pk ve medicus i trheim. Var på nav i dag,og de sa at jeg ikke får refundert kost,hotell og reiser ve disse forsøkene... Noen som vet mer om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Hegemus, synd å se at du er her inne ennå du også.

Iom at du nå har hatt 3 forsøk så har du ikke rett på refusjon lenger, dvs at alt er egenbetaling. Dette gjelder også medisinene.

Du får altså ingen kostnader refundert så lenge du har brukt opp "kvoten " på 3 forsøk uten å bli gravid/ fått ett barn.

Har nå samme problemet selv. Har hatt 3 icsi privat og skal nå over til riksen hvor jeg må betale alle medisiner osv uten refundering fra NAV.

Skikkelig kjipt, man skal liksom straffes for at man ikke har klart det på 3 forsøk, mens hvis vi hadde klart det får vi ny kvote på 3 forsøk på neste barn vi prøver på. Helt loco.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde mitt tredje forsøk nå, og fikk vite i går at det ikke lyktes. Dermed må jeg over på private forsøk, jeg også, og da er det slutt på refusjonene. Alt må betales selv, ja (nå er det vel også lagt frem et lovforslag om at assistert befruktning ikke lenger skal gi rett til refusjon fra folketrygden, såvidt jeg har skjønt, tror det er pga den nye ekteskapsloven).

Men jeg må bare spørre: Du henviser til en 'pakkeløsning' - kan man kjøpe pakker med et visst antall forsøk, slik at dette blir billigere enn om man betaler per forsøk? Jeg vet at dette gjøres i Danmark, men har ikke undersøkt hvordan det er i Norge egentlig... Jeg har bare fått beskjed fra Haugesund om at vi kan ta våre private forsøk der dersom vi ønsker det (det er der vi har vært fram til nå).

Skrevet

Ja,på medicus er 3 pk billigere enn om du må kjøpe 3 enkle forsøk.. Pluss at psyken min har de bedre me å tenke på at vi har 3 forsøk og ikke 1... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...