Gå til innhold

Vektoppgang........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Tror også det er veldig ulikt hvor mye man går opp, og hvor fort man tar av igjen etterpå. Kanskje noe med livsttil, men tror også det har litt med hva man har anlegg for. Jeg gikk opp 20 kg totalt forrige gang, men hadde likevel ganske liten mage, og de gikk bort veldig fort (uten å trimme el.). Denne gangen hadde jeg gått opp ca 8 kg i uke 27. Er uke 29 nå.

Eg føler meg veldig liten eg faktisk.. Har kun gått opp 10 kg fra eg ble gravid til nå.

Forrige svangerskap gikk eg opp 25(!!!!!!!) kg når eg var kommet så langt!!

Gikk opp 30 totalt, hadde sinnsykt mye vann i kroppen..!

jeg er i uke 27/28 og har gått opp ca. 10 kg. vet ikke helt hvor de er henn, siden det er bare magen som har vokst (føler jeg da) :-) men bryr meg ikke så mye om hvor mye jeg kommer til å gå opp, dette er en tid jeg føler man skal kose seg og unne seg litt ekstra :-)

Annonse

Helt utrolig hvor stor forskjell det er da! Spennende! Og tenk så ufattelig bra kvinnekroppen kan være!! Barnet får jo som oftest alt det trenger uansett. En venninne av meg har gått ned 7 kilo i løpet av svangerskapet, totalt, og hadde UL termin i slutten av aug. Hun har enda ikke født, og barnets fødselsvekt sees ut til å bli 4,5 kg.

Har gått opp 5 kg siden første veiing, men hadde da en BMI på 27- så bør ikke gå opp så mye. Fornøyd med at jeg ikke har gått opp mer og håper det fortsetter sånn! Jeg spiser det jeg pleier og i det siste har det blitt litt for mye søtt (kake, is) pga bursdager mm. Det viktigste er vel å få i seg det man skal, passe spesielt på frukt og grønt og nok tran/fiskeolje/fet fisk

Jeg er 30 uker + 1 og har gått opp ca 12 kilo. Var på 3D ultralyd nettopp og fikk vite at lillegutt veier ca 1610 gram allerede.. Syntes dette hørtes mye ut.. Er det det?

Sonografen sa at han ville, i følge skalaen hans, veie ca 3700 gram ved fødsel hvis jeg går ut tiden...

Jeg lurer bare på hvordan det går an å gå ned i vekt når man er gravid, skjønner jo man kan gjøre det i begynnelsen, men like før man skal føde, hvordan kan noen ikke ha gått opp da, me tanke på at babyen veier noe, og vannet og livmoren? Er det for at man kanskje gikk ned så mye i begynnelsen at man ikke klarer å legge på seg alt igjen? Er 29+3, har gått opp 8kg, ikke at det vises så gått, folk synes magen min er liten til at jeg snart er 7mnd, så har nok noen av kiloene lakt seg på puppene og i hofta, er blitt litt bredere den veien så ungen skal få plass til å komme ut:-)

Annonse

Er jo ikke så rart da: man får litt høyere forbrenning under graviditeten, for det meste så går denne vinninga opp i spinninga med at man er mindre aktiv, men noen er flinkere til å trene og spise sunt under graviditeten enn før. Klarer man å opprettholde et aktivt svangerskap så trenger man faktisk ikke å gå opp så mye, men det har selvsagt mye med gener og vekt før svangerskapet å gjøre. Barnet tar jo den næringen den skal uansett så farlig er det ikke.

Jeg har svart på denne tråden for to uker siden, jeg har ikke gått opp noe mer enn de 2 kg enda. Siden barnet + livmoren + vannet + morkaka + mere blod + enorme pupper veier mer enn de 2 kiloene så har jeg i realiteten gått ned - og det til tross for at jeg absolutt ser veldig gravid ut og har gjort det endel uker ;)

Ja det er vel sannt. Tror jeg har fått høyere forbrenning enn jeg hadde før jeg ble gravid, men som du sier så er jeg også mindre aktiv, likevel er jeg ganske aktiv. Er/var nesten treningsnarkoman, så trente utrolig mye før, men det har jeg ikke energi til nå. Er instruktør, så jeg har to spinningtimer i uken, pluss noen vikartimer, så går jeg litt turer og prøver å sykle litt ute, men har blitt veeeldig lite av det. Spiser mer nå enn før, så har nok lagt på meg litt ekstra fett, men har aldri vært særlig stor, så det er nok bare jeg som ser det ekstra som er kommet. Det er vel sannt som du sier ja at ungen tar det den trenger uansett, mens jeg har nok tenkt som så at jeg må presse i meg litt ekstra ettersom jeg ikke er noen storspiser for at den skal få nok. Kanksje jeg ikke trenger å gjøre det?

Er nå i midten av uke 32, og jeg har lagt på meg 3kg fra stertsvekt:) La på meg 5 kg, men gikk ned 2kg forje uke. Jo mindre kg jeg legger på meg under svangerskapet, jo enklere blir det etterpå tenker nå jeg;) Gikk opp 7kg forje svangerskap, og gikk ned over 10kg etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...