Gå til innhold

Skifte over til junior seng? hvor gammel? 13 mnd for tidligt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hadde gått på trynet ut av alt annet enn sprinkelsenga si.

De fleste jeg kjenner bytter ved ca 2 års alder ... og foreløpig ser det ut til at vi legger oss på den lista vi også.

Men, man må jo såklart se an barnet. Dersom du tror han vil la være å klatre/stupe ut av senga på nettene (de fleste barn er urolige/nesten våkne i perioder om natta) så er det jo bare å bytte.

Skrevet

Jeg synes det høres veldig tidlig ut...

La dem få være baby litt lengre, da...

Skrevet

Syns også det hørtes veldig tidlig ut.. Gutten min er snart 1,5 år. Han sover i sprinkelsenga enda, men sånn sengekant rundt. Har ikke vært inne på tanken på å bytte den ut enda..

Jeg tror at de syns det er trygt og godt å ha sprinkelsenga jeg. En vanlig seng blir jo plutselig veldig åpen..

Skrevet

Hvis man har problemer med at de klatrer ut av sprinkelsengen, så kan man jo prøve å ha på de en pose. Så kan de kose seg litt lengre i sprinkelsenga :-) Jeg mener ikke sånn pose som man binder fast i senga, bare sånn at de ikke får svingt beinet opp for å klatre ut av senga.

Skrevet

Jenta her er 21 mnd og ligger fortsatt i sprinkell seng og blir liggende en stund til. Hun koser seg i sengen sin.

Skrevet

Jeg tenker at det er mange som har erfart at å bytte til så stor seng så tidlig, gjør at barnet blir utrygt. De har det godt og trygt i det lille "redet" de har i sprinkelsenga, og det bør de få ha til de er klar til å flytte ut av den selv. Det skjer vanligvis ikke før de er en 2-3 år gamle.

Skrevet

Det med at de blir utrygge tror jeg også kan skje.

Merker det på sønnen min bare jeg legger han en annen plass enn det han er vant med for åskifte bleie.

Vi var på båttur i sommer. Inne på stellerommet så var det ikke stellebord, men en vanlig madrass. Jeg la sønnen min der (han er 1,5 år), å han ble så redd. Han gråt gjennom hele skiftet. Lå med armene spent ut til siden. Turde ikke bevege seg noe. Helt stiv i hele kroppen. Han blir skikkelig redd om jeg legger han på ryggen på store overflater generelt..

Skrevet

Førstemann fikk juniorseng da hun var på den alderen fordi hun klatret ut av sprinkelsenga, ble litt skummelt. Fikk da en lav seng med sengehest. Ble aldri utrygg av det :-) Hun er et sovedyr da, sover hvor som helst og når som helst :-)

Skrevet

Dere kan godt bytte hvis dere syns h*n er klar for det. Ingen regel som sier hva babyer skal sove i..

Gutten vår har sovet i vanlig seng siden han var 10 mnd, fordi han aldri har likt sprinkelsenga og vi orket ikke styre med det lenger. Vi har en madrass på gulvet ved siden av senga, og senga er veldig lav, så liten fare for at han skal dette ut og slå seg. Også har vi sikret rommet og har døra på gløtt med krok høyt oppe, så han ikke skal rømme fra rommet sitt midt på natta :P

Skrevet

åhh, der var veldig smart, :D Jeg tror han eg klar for det, han går fint ut av sofaen og alt og når han ligger i min seng om natten så ligger han helt fint, snur seg i noen rare stillinger men ikkje så voldsome, Tror ikkje han kommer til å dette utav, Er ganske lei spinkelsengen nå, for nå klarer han å låse låsen opp på den ene siden og da kan han lett klatre ut, Så tror det blir Vanlig seng når han er 14 mnd;)

Takk for tipset;) det med kroken var genialt;)

Skrevet

vår lille jente fikk seg slik vokseseng nå når hun var 14 -15 mnd,og det har gått helt knirkefritt ikke noe problem i det hele tatt,så du gjør som du vil.føler du at h*n er klar for det så gjør du det...

lykke til:)

Skrevet

nr 1 fekk juniorseng når ho var 2.5 år....då måtte nr 2 ha sprinkelsenga hennar...Nr 2 ligg enda i sprinkelseng, er no 16 mnd...og kjem nok til å ha den ei god stund framover....det samme med nr 3...han skal få sprinelseng no(er 2 mnd) og kjem nok til å ha den lenge han og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...