Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Nå vet ikke jeg hva deres spiser i bhg, men der Mia går er det brødmat morgen og ettermiddag i tillegg til varm lunsj. Hun er ganske lei av brød, så jeg prøver å finne mettende og sunne alternativer. I helgen bakte jeg horn (123-pose med grove rundstykker...så klart hehe) og fylte de med skinke, boksetomater og ost og det kaster hun seg faktisk over. Enkelt og greit, og mor slipper å smøre på morgenen (hurra!). Om andre har sunne alternativer til den gamle gode brødskiva så taes det imot med takk :-)
Rødtopp75 og to små Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Vi har også prøvd oss på horn og da med ost og salami. Enig i at det er godt og enkelt Ikke så greit å komme med alternativer. I barnehagen til Josefine har de brødmat både til frokost (for de som spiser det der i syv-tiden) og til tidlig lunsj i ni-ti-tiden i tillegg til varm mat i to-tiden. Josefine er ikke så glad i brødskiva til ti-måltidet, så vi sender med henne joghurt og endel frukt (både oppkuttet og ikke oppkuttet). Den forsvinner i hvertfall
Millapril Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Oi, det var lurt! Det skal vi prøve ut her også. Hun digger jo brød, men det blir jo mange måltider om dagen med brød for disse små. Takk for nyttig tips!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hei. Gode tips her til matpakkene ja. Her i gården er brød fremdeles stor favoritt og ikke noe problem. Vi bare varierer pålegget litt så går det fint. Hun får middag i barnehagen hver dag.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Vi har også prøvd oss på horn med innhold. Samt at jeg kan anbefale pizza-snurrer. Det er rett og slett pizza-deig (jeg lager den litt grov) som har litt pizzafyll (ost, kjøtt og tomat, løk og sjampignon) rullet sammen og kuttet opp, som kanelsnurrer. - LilleM elsker dem, og de andre ungene i bhg er ørlitt misunnelig! Av og til sender jeg med ham pastasalat: noe forenklet med kokt pasta, avokadobiter, litt salat, agurk (kjempepoppis) og kyllingbiter. Han eeeelsker den salaten. - spesielt hvis jeg har i ternet jarlsbergost.. Ellers har vi erstattet det ene brødmåltidet med en fruktgrøt. Her har vi laget eplemost selv (usukret) og blander 50-50 med Holle fullkornsgrøt, litt vann og vitamin E olje. Han har elsket denne grøten siden han begynte med fast-føde, og vi har aldri kuttet den ut, rett og slett for å få variasjon i maten. Av brød, så får han aldri nok av hjemmebakt. - kan anbefale solsikke-brødet og havrebrød til de som liker "pakkeløsninger".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå