Gå til innhold

Når prøve på nummer 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min lille sønn for 2 mnd siden etter å ha prøvd i nesten 3 år og hatt 2 IVF,2 fryseforsøk og en SA. Jeg har snakket med klinikken ang søskenforsøk og de sier jeg kan velge selv når vi ønsker å prøve på nummer 2 siden jeg ikke ammer. Jeg har veldig lyst å ha to tette og gleder meg til å gå gravid igjen. Mannen min ønsker også to tette hvis vi er så heldige å få det til.

Jeg vil vente noen mnd til men det kan jo ta lang tid før jeg blir gravid igjen, så vil jo ikke vente for lenge. Når er det forsvarlig å prøve igjen sånn fysisk sett? Er i fin form etter graviditeten og vekta viser en god del mindre enn før jeg ble gravid.Tenkte kanskje sette meg opp på fryseforsøk i desember eller januar? Da er småen ca 6 mnd.

Det kan jo være jeg forandrer mening i løpet av de neste månedene, men har fryktelig lyst på en til, gjerne med en gang;-)

Noen med gode råd for eller imot?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg fikk lyst på flere barn nesten med en gang etter fødselen, men jeg amme sønnen min, så jeg måte vente litt. Hadde et fryseforsøk når sønnen min var nesten 9 måneder. Det gikk ikke bra. Så hadde jeg en ny IVF når sønnen min var 14 måneder, som heller ikke gikk bra. Måneden etterpå ble jeg gravid på egen hånd. Nå kommer vi få akkurat 2 år mellom barnen. Jeg er litt glad nå, at neste kommer når sønnen min er 2 år (det er akkurat passe tett for oss). Han har vært krevende den siste tiden, men nå kommer språket og alt blir litt enklere. Men vi ville starte opp tidlig med nye forsøk, for vi tenkte at dette kan ta lang tid.

Masse lykke til!!

Skrevet

Gratulerer med sønnen din:-) Det kom ikke med i forrige innlegg.....

Skrevet

Er vel sånn at de sier forrige barn minimum må være 6 mnd. men at man anbefaler å vente ett år fordi kroppen trenger såpass tid på å stabilisere seg igjen (bekken osv. og alt som har blitt litt "slarkete" he he). Men føler du deg helt i topp form så er det sikkert helt ok å begynne når nr. 1 er 6 mnd. Jeg vet av erfaring at barn blir mer og mer krevende, en på 2 mnd. sover for det meste med det forandrer seg fort. Når de runder 2 år synes jeg det begynner "lette litt" - språket er der osv. og de fleste sover da hele natta - så jeg personlig synes 2 år er minimum aldersforskjell av hva jeg hadde orket, men det er jo individuellt. Jeg synes 3 år mellom virker ideelt, men hvem kan planlegge sånn helt i detaljer... i alle fall ikke oss... Blir nok nærmere 4 år mellom mine barn hvis det blir noe nr. 2, men jeg startet på søskenforsøkene da det hadde blitt litt over 2 år mellom...Kjenner 3 stk som har "2 tette" og det er temmelig slitsomt sier de - men samtidig som du sier så vet jo ikke vi i vår situasjon hvor lang tid dette skal ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...