Mirakeljenta08 Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 dn første tiden etetr der ekom hjem, mye la de på seg, var de flinke til å spise. mye ca skal de legge på seg.... snuppa her er født 4mnd for tidlig i uke 23 å alt er bra hun spiser så opp og end ene dagen kan hun bare spise litt ca 30 andre dager oppi 70-100 men bekymrer meg hele tiden men denne manten, mye spiste de ca og mye la de på seg klem
lille sprelle Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 vi spiser vel litt ujamnt vi også? Vi veier på hs en gang i uka, så da vet vi jo om vektoppgangen er ok. Av og til har frøkna en skikkelig matauk (fullamming i tillegg til en god del mme), men så er det nok med ammingen en stund. Frøkna vår sier i fra når hun ikke vil ha mer. "stapper" henne alltid full ved hvert måltid. Får alltid mat når hun vil ha.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Alt er individuelt. Normalen er vel at små babyer de første månedene legger på seg ca. 150-200 gr i uken. Som min Helsesøster sa, vi er godt fornøyd om frøkna (født i uke 30) legger på seg 100 gr i uka. Frøkna her i huset har alltid vært dårlig til å spise, og varierte veldig, samtidig som at hun kastet opp veldig mye etter hvert måltid. Er du usikker, ta noen ekstra turer innom helsestasjonen for å veie, og heller stol på magefølelsen din, så vil du etterhvert få trygghet i at babyen spiser den det trenger. Hvis babyen er litt småspist, ikke la deg stresse av vektkurver og hvor mye andre "normale" babyer spiser.
lille sprelle Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 premature lager sin egen vekstkurve. Den bør være slik at den er på vei opp mot de "normale". Vi har fått beskjed om at 100 gram i uka bør de premature legge på seg. Veide hver uke de første 5 mnd. Nå er det hver mnd, men kan selvsagt stikke innom og veie når jeg ønsker det. Hun ligger nå på nederste percentil både i lengde og hodeomkrets og nærmer seg når det gjelder vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå