Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dn første tiden etetr der ekom hjem, mye la de på seg, var de flinke til å spise.

mye ca skal de legge på seg....

snuppa her er født 4mnd for tidlig i uke 23 å alt er bra

hun spiser så opp og end ene dagen kan hun bare spise litt ca 30 andre dager oppi 70-100

men bekymrer meg hele tiden men denne manten,

mye spiste de ca og mye la de på seg

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi spiser vel litt ujamnt vi også?

Vi veier på hs en gang i uka, så da vet vi jo om vektoppgangen er ok. Av og til har frøkna en skikkelig matauk (fullamming i tillegg til en god del mme), men så er det nok med ammingen en stund.

Frøkna vår sier i fra når hun ikke vil ha mer. "stapper" henne alltid full ved hvert måltid. Får alltid mat når hun vil ha.

Skrevet

Alt er individuelt.

Normalen er vel at små babyer de første månedene legger på seg ca. 150-200 gr i uken.

Som min Helsesøster sa, vi er godt fornøyd om frøkna (født i uke 30) legger på seg 100 gr i uka.

Frøkna her i huset har alltid vært dårlig til å spise, og varierte veldig, samtidig som at hun kastet opp veldig mye etter hvert måltid.

Er du usikker, ta noen ekstra turer innom helsestasjonen for å veie, og heller stol på magefølelsen din, så vil du etterhvert få trygghet i at babyen spiser den det trenger.

Hvis babyen er litt småspist, ikke la deg stresse av vektkurver og hvor mye andre "normale" babyer spiser.

• 5 uker senere...
Skrevet

premature lager sin egen vekstkurve. Den bør være slik at den er på vei opp mot de "normale".

Vi har fått beskjed om at 100 gram i uka bør de premature legge på seg.

Veide hver uke de første 5 mnd. Nå er det hver mnd, men kan selvsagt stikke innom og veie når jeg ønsker det.

Hun ligger nå på nederste percentil både i lengde og hodeomkrets og nærmer seg når det gjelder vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...