Cyan86 Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 fyfaen jeg er så sykt dårlig!! kaster opp flere ganger om dagen, er kvalm hele tia. jeg går snart inn i min uke 9. jeg har prøvd alt av kjerringråd, prøvd å tatt kvalmestillende tabl. men den kasta jeg bare opp igjen. jeg går også på medisiner, og de greier jeg ikke å ta heller. legen sier medisinene er viktig (har personlighetssforstyrrelse og psykose) men har ikke tatt de på 2uker. (det går forsåvidt bra, jeg har ikke merket noen symptomer ennå) og det er medisiner jeg kan gå på under graviditet altså. ellers så hadde jo ikke legen sagt det ingefærot ble jeg dårlig av. alle lukter som f.eks. røyklukt eller matlukt kaster jeg opp av. bare samboer puster på meg kaster jeg opp. fler som har det på samme måte? jeg er gravid for første gang. er 22år gammel.
mosmo Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 hei når jeg var i min niende uke var jeg like ille. var egentlig dårlig fra femte uke til nå hehe jeg er 11+3 i dag det er min første gang også. det som hjalp meg litt var tørr kjeks og har du prøvd sea band? men det som er viktigst er at du får nok drikke. og det går over klem
Cyan86 Skrevet 25. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2008 hei! =) ja jeg går m reisesykearmbånd hele tiden jeg har prøvd tørr kjeks, men føler bare at det kommer opp igjen! hvis jeg spiser noe kommer det bare opp. affal om morgenen.så jeg pleier å vente m å spise til litt utover dagen. igår kastet jeg opp 8ggr. håper jeg slipper det idag =) klem
prinsesse08+lillebaby12? Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 huff:( misunner deg ikke!!. hadde det sånn i 4 mnd før det gav seg. det eneste som hjalp for meg var frukt, vannmelon ol. alt annet kom rett opp.
AO3 Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Med tanke på medisinene du må ta, ville jeg absolutt kontaktet legen. Kvalmestillende finnes også i andre former enn tabletter. Lykke til, fælt å føle seg så dårlig. :/
Cyan86 Skrevet 25. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2008 har prøvd kvalmestillende i flytende også, premusan eller noe, det virket ikke..... (jeg har kontaktet legen for lenge sia. han vet om det) jeg må vel bare holde ut og tenke på det gode som skal skje om litt under 7mnd...
AO3 Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Det finnes også i stikkpilleform bl.a., men jeg vet ikke om det kan brukes når du er gravid. Men det vet legen din. Nå vet jeg ikke hva slags medisiner du tar, men jeg tror det er lurt å fortelle legen din at du ikke klarer å ta dem nå pga kvalme. Skummelt å bare slutte på medisiner uten å si fra til legen, det siste du trenger nå er vel å gå på en smell. Håper det ordner seg - forhåpentligvis varer ikke kvalmen så lenge.
Mamma 07&09 Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Akupunktur er det mange som synest virker:) Jeg var kvalm å spydde hele det forrige svangerskapet og det var ingenting som hjalp:( I ettertid har jeg hørt fra mange at akupunktur skal virke:) Lykke til å håper du blir bedre:)
Cyan86 Skrevet 27. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2008 hei =) har også hørt at akupunktur skal hjelpe! spurte legen min om han ikke kunne henvise meg men det var ikke slikt som ble dekt av staten. man måtte betale selv. men jeg har tenkt på det og skal se om jeg ikke kommer meg av gårde på en slik time =) takk =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå