Colargoll77 Skrevet 25. august 2008 #1 Skrevet 25. august 2008 Jeg har en avent manuell pumpe og den funka som bare det da jeg måtte pumpe ut overskuddsmelk like etter at jenta mi var født. Nå, noen måneder senere skulle jeg ta den frem igjen for å pumpe ut melk som pappaen kan gi i flaske når jeg ikke er hjemme; det gikk ikke. JEg hadde ikke akkurat melkespreng, men det kom ihvertfall 5 stråler da jeg håndmelka meg. Da jeg satte pumpa til puppen, kom det knapt ei stråle som bare dalte og ikke ville mer etter to trykk. Jeg synes det ble så lite vakuum i forhold til hvordan jeg husker det var da det bare strømmet ivei. Har noen noe erfaring med dette? Hva gjør jeg galt? Kan den gummitingen som omslutter brystet bli "slapp"? Har noen eventuelt ei anna pumpe å anbefale? Jeg er bare nødt til å pumpe meg for å kunne komme meg ut uten å vende tilbake etter tre timer for å amme...
Expat Skrevet 25. august 2008 #2 Skrevet 25. august 2008 Ja, sjekk den dingsen inni. Det er forresten lettere å pumpe i begynnelsen og gjennomgående enn om man har lengre opphold, så ikke gi deg på tap og ikke titt i flaska.
*En rosa og en blå* Skrevet 25. august 2008 #3 Skrevet 25. august 2008 Jeg også har en slik pumpe, og jeg har funnet ut at dersom den ikke er nøyaktig montert så får man ikke skikkelig vakum, og da funker den dårlig. Prøv å monter den igjen du, og vær skikkelig nøye, så går det nok bra! Viktig at også lokket over pumpehåndtaket sitter skikkelig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 sjekk den lille "flappen" som sørger for vakumet på den delen som er nedi flaska. Der er ofte litt kilen på min elektriske ihvertfall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå