Gå til innhold

er det større sjanse for babyen å

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei,

jeg vet at det er litt større beredskap i forbindelse mht oxygen mangel og keisersnitt. Mulig fordi babyen blir tatt ut tidligere enn "naturens" tid. Min lille fikk litt pustevansker, men kom seg fortere enn barnelegen som ble tilkalt.

Jeg tror ikke det er riktig det du sier om vann i lungene. Babyene har en egen lukke mekanisme, og lungene fylles med luft i det de sette i det første skriket sitt. Dette er likt for KS babyer som vag babyer.

Lykke til til deg

Det er riktig som du sier at fødselskanalen (vaginalfødsel) gir press på lungene som bedrer respirasjonen etter fødsel. Er som den andre innskriveren sier, at beredskapen med oksygen og liknende er høyere ved keisersnitt, men jeg tror ikke det er noen større risiko mtp å ikke klare seg med ks kontra vaginal fødsel. Det er en risiko med begge deler uansett, er ingen enkel sak å komme til verden vet du :-)

Har hatt 4 ks, og ingen av mine har hatt problemer med pust etter ks. Apgarscore har og ligget på 9 (10 er høyest).

Håper det gåt bra denne gangen og, men jeg, eller andre som tar ks, har jo ingen garanti!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...